וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופס גלים: מדינת הוואי אימצה את תוכנית התשתיות למכוניות חשמליות של שי אגסי

הראלד טריביון

4.12.2008 / 9:51

אגסי: משבר האשראי הוא הזדמנות, מכיוון שההשקעה בנו היא אפיק חדש ובטוח עבור המשקיעים


מדינת הוואי וחברת החשמל של הוואי הודיעו על אימוץ תוכנית התשתיות לתחבורה חשמלית של שי אגסי. ההכרזה ביום שלישי באה לאחר שישראל, דנמרק, אוסטרליה, רנו ניסאן וברית של רשויות מקומיות בצפון קליפורניה הודיעו כי יפעלו עם החברה של אגסי בטר פלייס (Better Place), להתקין תשתיות שיאפשרו הטענה מהירה של מצברים למכוניות חשמליות. בטר פלייס מתכננת לערוך ניסוי למערכת שלה ב-2009, ולהשיק אותה באופן נרחב ב-2012.

אגסי גייס 200 מיליון דולר ממקורות מימון פרטיים למימון התוכנית. באוקטובר קיבל התחייבות ממקוארי קפיטל האוסטרלית לגייס מיליארד דולר נוספים לפרויקט באוסטרליה.

ביום שלישי אמר אגסי בהוואי כי הוא אופטימי לגבי הפרויקט, למרות ששוקי האשראי וההשקעות נמצאים במצב קשה. הסיבה לאופטימיות היא שהרשת, לדבריו, תספק למשקיעים הכנסה שנתית. המשתמשים ברשת הטעינה החשמלית יהיו מנויים לשירות, וישלמו עבור גישה ולפי הקילומטראז'.



על רקע הנפילה בשוק המשכנתאות, אמר אגסי, המשקיעים מחפשים סוגים חדשים של השקעות שיספקו מקור הכנסה אמין. "אני מאמין שסוג ההשקעה החדש הוא מצברים", הוא אמר. "כשנהג משתמש במצבר חשמלי, הוא לא יוכל לבטל מנוי ולהפסיק לנהוג".

אגסי אמר כי גם אם מחירי הנפט ימשיכו לרדת, רשת הטעינה החשמלית שלו - ששאיפתה להשתמש במקורות אנרגיה מתחדשים כמו אנרגיה סולארית ורוח - תוכל לספק אנרגיה במחירים תחרותיים לסוג חדש של כלי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully