וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדים של מיליארדים, מטוסים בעשרות מיליונים

מורן הרפז

4.12.2008 / 12:40

בימים אלה, של הפסדים גדלים וחובות תופחים, בעלי החברות ממשיכים להתנייד בכלי טיס פרטיים ויוקרתיים. מדריך לחוג הסילון הישראלי

מנכ"ל פסגות רועי ורמוס קרא שלשום לחברות שמתקשות בהחזרי חוב "למכור את המטוסים שלהן ולעשות הכל כדי להזרים הון פנימה". להלן הפרטים על כמה ממחזיקי המטוסים הפרטיים ועל הביצועים של החברות שבשליטתם.

לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, שרק לפני כמה ימים דיווחה על הפסד של 2.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי, מחזיק באחד ממטוסי המנהלים היקרים בעולם - בומברדייה גלובל 5000. את היהלום הזה הוא רכש תמורת 50 מיליון דולר באמצעות החברה-הבת של אפריקה ישראל, אפי פיתוח.

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, שעברה באחרונה להפסד של 612 מיליון שקל, רכש ב-2001 מטוס מנהלים ב-23 מיליון דולר, וגם הוא שילם עליו מהונו הפרטי.

אליעזר פישמן קנה ב-99' מטוס צ'לנג'ר. המחיר: 31 מיליון דולר מהונו הפרטי. את החשבון החודשי של המטוס, אגב, משלמת כלכלית ירושלים שבבעלותו, שהפסידה 193 מיליון שקל ברבעון האחרון.

נוחי דנקנר, מבעלי השליטה באי.די.בי, שרשמה באחרונה הפסד של 23 מיליון שקל, הצטרף אף הוא השנה למועדון הסילון, כשרכש בפברואר מטוס יד שנייה מסוג בומברדייה צ'לנג'ר 604 תמורת 26 מיליון דולר.

אלפרד אקירוב, בעל השליטה בקבוצת אלרוב, נהנה ממטוס פרטי שעלה 27 מיליון דולר לחברה, שדיווחה באחרונה על הפסד של 274 מיליון שקל ברבעון השלישי.

חיים כצמן, בעל השליטה בגזית-גלוב, חכר באמצעות החברה, שהפסידה ברבעון האחרון 461 מיליון שקל, מטוס גולף סטרים, ששוויו 35 מיליון שקל, בדמי חכירה שנתיים של 2 מיליון שקל. באותו מטוס בדיוק מחזיק גם גורו ההשקעות וורן באפט. פרטים על עלות הטיסות במחלקה הראשונה ובביזנס בטיסות מסחריות ניתן להשיג באתרי חברות הנסיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully