וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM מאיימת לקרוס ללא סיוע - ועלולה לגרור עמה את תדיר גן הישראלית

יעל פולק

4.12.2008 / 10:33

במהלך 4 השנים הקרובות אמורה הייתה תדיר גן לגרוף הכנסות של 160 מיליון יורו מג'נרל מוטורס


אתמול התריעה בפני ממשלת ארה"ב כי אם לא תקבל הלוואה של 4 מיליארד דולר עד סוף דצמבר, היא עשויה לקרוס באופן מיידי. אם אכן יתממש תרחיש הקריסה הפסימי, ישפיע המשבר בחברה עם על תדיר גן הישראלית.

, שעוסקת בייצור ושיווק מכלולים מאלומיניום, בעיקר לתעשיית הרכב, תלויה בג'נרל מוטורס כלקוח מהותי ביותר. החברה חתומה על שורה של הסכמים מול ג'נרל מוטורס בהיקף של כ-160 מיליון יורו ב-4 השנים הקרובות, החל משנת 2009. היקף ההכנסות שצופה החברה מג'נרל מוטורס ב-2009 מוערך ב-33 מיליון יורו.

בדו"חות תדיר גן לרבעון השלישי מציינת החברה כי "נכון למועד חתימת הדו"ח התקבלה הודעה מג'נרל מוטורס על צמצום הזמנות לפרויקטים קיימים (היקף ההכנסות הצפוי מהם ב-4 השנים הקרובות כ-56 מיליון יורו, ובשנת 2009 כ-13 מיליון יורו) - אולם לא התקבלה בחברה כל אינדיקציה על ביטוח או הקטנה של הפרויקטים החדשים בהם התקשרה החברה מול לקוח זה (היקף ההכנסות הצפוי מהם ב-4 השנים הקרובות כ-104 מיליון יורו, ובשנת 2009 כ-20 מיליון יורו)".

נכון ליום חתימת הדו"ח, החוב של ג'רנל מוטורס לחברה מסתכם בכ-5 מיליון יורו - יתרת חוב זו טרם הגיעה לפרעון. אתמול אמר סמנכ"ל התפעול של ג'נרל מוטורס, פריץ הנדרסון, כי "4 מיליארד הדולר הראשונים הם קריטיים - אין תוכנית ב'".

ג'נרל מוטורס, שמקצצת עלויות מזה כמעט ארבע שנים על רקע הירידה במכירות הרכב בארה"ב, הודיעה כי תפטר עובדים, תפחית את מספר הספקים ותבטל מותגים. עוד הודיעה החברה כי תנסה למכור את מותג סאאב, תבטל בהדרגה את מותג פונטיאק ותדון עם סוחרי הרכב בנוגע להוזלת המותג סאטורן.
החברה מחפשת למכור את מותג האמר, מה שיותיר את החברה עם המותגים הרווחיים יותר כגון שברולט, קאדילק, ביואיק ו-GMC, ועם אסטרטגיה ממוקדת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully