וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהאנזה ממשיכה במסע הרכישות: רוכשת את אוסטריין איירליינס בכ-390 מיליון יורו

זוהר בלומנקרנץ

4.12.2008 / 10:53

רכשה לאחרונה 45% מבריסל איירליינס, 50% בחברת BMI הבריטית ו-19% מחברת התעופה ג'ט בלו האמריקאית



קונצרן התעופה לופטהנזה הגרמני ממשיך במסע הרכישות של חברות תעופה אירופאיות: אתמול הודיעה לופטהאנזה כי דירקטריון החברה אישר רכישה של עד מאה אחוזים של חברת התעופה אוסטריין איירליינס, בסכום מירבי של כ-390 מיליון יורו. בשלב ראשון החברה הגרמנית תרכוש כ-41% מהחברה האוסטרית, המוחזקים על ידי ממשלת אוסטריה, בסכום התחלתי של 366 אלף יורו. חלק זה יכול לגדול עד 162 מיליון יורו, תלוי בפעילות וההתנהלות הכלכלית של אוסטריין איירליינס.



כמו כן לופטהזה תציע לרכוש מניות המוחזקות על ידי אנשים פרטיים, בנקים וקרנות פנסיה בסכום של 4.4 יורו למניה. בסך הכל מדובר על עוד 215 מיליון יורו לחלק זה של החברה, בסך הכל 48% נוספים.



הסכום המירבי של הרכישה לפיכך יגיע ל-390 מיליון יורו. ממשלת אוסטריה צריכה להודיע כי תזרים כ-500 מיליון יורו לחברת התעופה לכיסוי חובות. המהלך כולו כפוף לאישור הרשות להגבלים האירופאית - מדובר על תהליך שייקח עד שנה.



לופטהנזה רכשה לאחרונה 45% מבריסל איירליינס; עוד 50% בחברת BMI הבריטית (בנוסף ל-30% שהיא כבר מחזיקה); ו-19% מחברת התעופה ג'ט בלו האמריקאית. בשבוע שעבר הקימה לופטהזה חברת תעופה חדשה באיטליה בשם "לופטהנזה איטליה", שתפעיל טיסות ממילאנו ליעדים באירופה כמו ברצלונה, פריס, ליסבון ולונדון מפברואר 2009.



לופטהנזה ואוסטריין איירליינס מפעילות כיום, כל אחת בנפרד, 14 טיסות קו סדירות לשבוע בקווים לישראל: פרנקפורט-נתב"ג ווינה-נתב"ג. ההערכה היא כי שתי החברות תמשכנה לטוס ארצה כמותגים עצמאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully