וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: מידת הפגיעה של המשבר בבורסה הישראלית היא מהמתונות בעולם

CNN

4.12.2008 / 11:06

לפני הבורסה בתל אביב נמצאות בורסת טוקיו אוסטרליה ולונדון


המשבר הגלובאלי בא לידי ביטוי, בין השאר, בירידות שערים חדות בבורסות בעולם והביא גם לירידה חדה בשווי השוק שלהן. השוואה בינלאומית מלמדת כי בקרב יותר מ-20 בורסות בעולם, הבורסה בת"א היא אחת מאלה בהן הירידה בשווי השוק הייתה מתונה, יחסית לשאר, אם כי כמובן שגם ירידה של יותר מ-35% היא חדה מאד.

מבחינת היקפו של שווי השוק הבורסה של ת"א מצויה באמצע המדגם ולדברי כלכלן המקרו של בנק לאומי "זהו ביטוי נוסף לעובדה שעד כה מידת הפגיעה במשק הישראלי, הן בצד הריאלי והן בהשפעה על שוק ההון הייתה פחותה מאשר במדינות רבות בעולם".



נתוני בנק ישראל על תנועות ההון בחודש אוקטובר מצביעים על מימושן של השקעות בתיק ני"ע למסחר על ידי משקיעים זרים בהיקף משמעותי של כ-1.2 מיליארד דולר. מרבית הסכום מקורו במימוש של מניות בהיקף של יותר ממיליארד דולר, בהמשך למימושים בהיקף של כ-0.6 מיליארד דולר בחודש ספטמבר.

חודש אוקטובר התאפיין בהחרפת המשבר הפיננסי בעולם, כאשר בישראל נרשמו ירידות שערים חדות במיוחד בשוק המניות תוך פיחות של יותר מ-10% בשערו של השקל מול הדולר ונראה כי לפעילותם של המשקיעים הזרים היתה תרומה להתפתחויות אלו. גם במבט על התפתחות השקעות אלה מאז ראשית השנה בולט שינוי המגמה בהשקעותיהם הפיננסיות של זרים בישראל.

הנתונים על השקעותיהם הפיננסיות של ישראלים בחו"ל, מצביעים על השקעות בהיקף של יותר ממיליארד דולר מאז ראשית השנה, אלא שמקור רוב הגידול בהשקעה גדולה של חברה אחת בלבד במניות בנק זר. בשונה מתנועות ההון הפיננסיות, המושפעות מהתפתחויות קצרות טווח, הרי שבתחום ההשקעות הישירות של זרים בישראל (הנתונים מבוססים רק על ההשקעות הנעשות באמצעות הבנקים בישראל), המשקפות החלטות בעלות אופי ארוך טווח של חברות, לא נצפה לעת עתה שינוי.

על פי הנתונים בעשרת החודשים הראשונים של השנה נראה כי שנת 2008 עשויה להיות שנת שיא בהיקפן של השקעות אלה. לדברי רז "יש בכך ביטוי לאמון במשק הישראלי, אם כי, יש לזכור כי מדובר בהחלטות שהתקבלו בעבר וממומשות כעת. לפיכך, לא נופתע אם בעתיד הקרוב תתרחש האטה גם בתחום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully