וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוודיה צפוי חורף ארוך וקר: הבנק המרכזי הוריד את הריבית ב-1.75% ל-2%; הוריד את תחזית הצמיחה

הדר תדמור

4.12.2008 / 11:47

הריקסבנק העריך כי הכלכלה השוודית תיסוג ב-0.5% בשנה הבאה, לאחר שתרשום צמיחה של 0.9% השנה



הבנק המרכזי של שוודיה, הריקסבנק, הוריד את הריבית ב-1.75% - השיעור החד מאז שנת 1992 - ל-2%. הבנק הודיע בנוסף כי לא יעלה את הריבית עד שנת 2010, וכי הוא צופה מיתון בשוודיה בשנה הבאה.



הבנק המרכזי העריך כי הכלכלה השוודית תיסוג ב-0.5% בשנה הבאה, לאחר שתרשום צמיחה של 0.9% השנה. "ישנה הידרדרות פתאומית ובלתי צפויה בפעילות הכלכלית בשוודיה מאז חודש אוקטובר", לפי הודעת הבנק המרכזי. "אנחנו עומדים בפני חורף קשה מאוד", אמר שר האוצר השוודי אנרדס בורג בשבוע שעבר, והוסיף: "הוא יהיה ארוך, הוא יהיה קר, הוא יהיה מר".



תחזית קודמת של הריקסבנק שניתנה בנובמבר צפתה לכלכלה השוודית צמיחה של 1.2% השנה וצמיחה של 0.1% ב-2009. בסוף חודש נובמבר הוריד הבנק המרכזי של שוודיה פעמיים את הריבית במדינה, בשיעור של 0.5% כל פעם.



בסוף חודש אוקטובר ממשלת שוודיה פירסמה תוכנית לחילוץ המערכת הפיננסית המקומית הכוללת מתן עירבונות לאג"ח של הבנקים והזרמת הון. במסגרת תוכנית החילוץ התחייבה הממשלה השוודית להעניק עירבונות לאג"ח עד ל-1.5 טריליון קרונות (205 מיליארד דולר). בנוסף לכך התחייבה הממשלה להזרים 15 מיליארד קרונות (2 מיליארד דולר) לבנקים כדי להגדיל את בסיס ההון שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully