וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הבתים בבריטניה רשמו נפילה שנתית של קרוב ל-15% בנובמבר - הנפילה החדה ביותר מאז 1992

סוכנויות הידיעות

4.12.2008 / 12:26

המחיר החציוני של בית בבריטניה נפל בנובמבר ל-163,605 ליש"ט (238 אלף דולר), לפי הליפקס



מחירי הבתים בבריטניה רשמו את הנפילה החדה ביותר שלהם מאז 1992 בחודש נובמבר, בעקבות מחנק האשראי העולמי וההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור הבריטי, שהובילו את כלכלת המדינה למיתון הראשון שלה מזה 17 שנים - כך דיווח היום בנק המשכנתאות הבריטי הליפקס.



המחיר החציוני של בית בבריטניה נפל בנובמבר ל-163,605 ליש"ט (238 אלף דולר) - ירידה של 2.6% לעומת אוקטובר ונפילה של 14.9% לעומת החודש המקביל שנה קודם לכן - לאחר שהבנקים הקפיאו לחלוטין את פעילות ההלוואות. תחזיות הכלכלנים היו כי מחירי הבתים רשמו ירידה חודשית של 1% בנובמבר וירידה שנתית של 14.2%.



"השילוב בין מחירי הבתים הגבוהים ביחס לשכר הממוצע, הלחצים הכלכליים על משקי הבית שהובילו לשחיקה בכוח הקנייה והקיפאון בשוק המשכנתאות מאז קיץ 2007 פגעו בצורה חמורה בביקוש לבתים", אמר מרטין אליס, הכלכלן הראשי של הליפקס.



הבנק המרכזי של בריטניה צפוי להוריד היום את הריבית ב-1%, לפי תחזיות הכלכלנים, לרמה של 2% - רמתה הנמוכה ביותר של הריבית בבריטניה מאז 1951 - בשל חשש מדיפלציה ובעקבות המיתון המחריף במדינה, שרשמה צמיחה שלילית של 0.5% ברבעון השלישי של 2008, לאחר שלא צמחה כלל ברבעון השני. בחודש שעבר חתך הבנק המרכזי של בריטניה את הריבית ב-1.5% לרמה של 3%, במטרה למנוע דיפלציה ולהפשיר את שוקי האשראי.



הכלכלן האמריקאי הנודע רוברט שילר, מיוצרי מדד מחירי הבתים קייס-שילר ואחד מכלכלני הנדל"ן המובילים בארה"ב,העריך השבוע כי מחירי הבתים בבריטניה צפויים לצנוח בשיעור חד לא פחות מנפילת מחירי הבתים בארה"ב, שכבר איבדו יותר מרבע משוויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully