וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה בוחבוט: הנגב והגליל עלולים להתרוקן

קובי מנדל

4.12.2008 / 13:39

ראש עיריית מעלות תרשיחא מתריע מפני נטישה של הפריפריה בגלל גל הפיטורים במשק. "לא נשארו פה חורים להדק בחגורה"

"הפריפריה תשלם את המחיר הכבד ביותר בעקבות המשבר הכלכלי". כך כותב ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט במכתב ששלח לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשר התמ"ת אלי ישי.

"אולי לאלו במדינת תל-אביב יותר קל להדק את החגורה. אבל אין יותר חורים בחגורה כדי להדק אותה לאנשי הפריפריה", כותב בוחבוט, המכהן בתפקידו כבר 33 שנה.

לדבריו, כבר החלו הליכי פיטורים במפעלים בגליל ויש מעסיקים שמנצלים את המצב להוצאת העובדים לחופשות מאולצות. "כאן בגליל, מפוטר שלא יוכל לפרנס את משפחתו, יעקור למרכז. הקיצוצים החזויים יפגעו בראש ובראשונה ביישובי הפריפריה. חייבים לצאת בתוכנית חירום מיוחדת לגליל ולנגב. ההגירה השלילית עשויה לקבל תנופת יתר. האזורים האלה עלולים להתרוקן".

בימים אלה מתמודד בוחבוט על תפקיד יו"ר מרכז השלטון המקומי. "אני מאד מקווה שאוכל לתת תוכן וסמכויות ביצועיות למרכז לשלטון מקומי. במעמדו של גוף זה חל כרסום עצום שמשאיר את הרשויות המקומיות בפני שוקת שבורה. כל סוגייה תקציבית בעייתית זורקים על כתפי ראשי הרשויות. חושבים שאנחנו קוסמים! יש להיערך לקראת מיתון וקיצוצים אכזריים לרשויות המקומיות".

בוחבוט קורא לממשלה לערוך כינוס חירום בנושא הפריפריה ולהתחיל לאלתר בפרויקטים יזומים כפי שנעשו בתקופות מיתון קודמות - כדוגמת הקמת שכונות חדשות, סלילת כבישים, מתקני ספורט ומבני ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully