וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של מיליארד שקל בהכנסות מפעלי הקיבוצים בשנת 2008; הנפגעים הגדולים - מפעלי הפלסטיקה

עמירם כהן

4.12.2008 / 13:36

ברבעון השלישי רשמו ענקי הפלסטיקה הקיבוציים פלסאון ופלרם ירידה של 57% ו-70%(בהתאמה) ברווח הנקי



ערך היצוא של מפעלי התעשייה הקיבוצית נשחק ב-2008 במיליארד שקל והרווח הגולמי של המפעלים נשחק ב-700 מיליון שקל, כך עולה מנתונים שחשף מנכ"ל איגוד התעשייה עמוס רבין.



רבין הזהיר כי 2009 תהיה קשה עוד יותר לתעשייה הישראלית בכלל ולתעשייה הקיבוצית מוטת היצוא בפרט מפני שבשנה הבאה יבוא לידי ביטוי השילוב בין שחיקת היורו והליש"ט, המיתון העולמי בביקושים ומצוקת האשראי בשוק המימון העולמי.



הנפגעת העיקרית מהמשבר העולמי היא תעשיית הפלסטיקה הקיבוצית המהווה כ-50% מתעשיית הפלסטיקה הישראלית כולה ומהווה תעשייה מוטת ייצוא באופן קיצוני ובחלק ממפעלי הפלסטיקה הקיבוציים ערך היצוא עולה על 80% מערך היצור הכולל. שני מפעלי הפלסטיקה הבורסאיים הגדולים ביותר בתנועה הקיבוצית פלסאון שבשליטת קיבוץ מעגן מיכאל המייצר לתעשיית הבנייה ולחקלאות ופלרם שבשליטת קיבוץ רמת יוחנן המייצר לתעשיית הבנייה נפגעו קשה במיוחד.



הרווח הנקי שרשם פלסאון ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-7 מיליון שקל ירידה של 57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. פלרם רשם רווח נקי של 3.7 מיליון שקל בלבד, ירידה של 70.4% ברווח הנקי. הירידה ברווח הנקי ברבעון השלישי נובעת בעיקר מהירידה בביקושים של חברות בנייה וחברות העוסקות בהקמת פרויקטים חקלאיים.



מנתונים נוספים שנמסרו בכנס איגוד התעשייה הקיבוצית שהתקיים בחודש שעבר בקיבוץ שפיים עולה, כי הכנסות התעשייה הקיבוצית ב-2007 הסתכמו ב-37 מיליארד שקל והרווח הגולמי ב-2,700 מיליארד שקל בהתאמה. על פי התחזית שנמסרה הירידה במכירת תסתכם ב-2008 ב-5.2% וב-26% ברווח התפעולי. מפעלי הקיבוצים החלו בפעולות התייעלות חדות הכוללות קיצוץ בשכר ובשעות נוספות וזאת על מנת להקטין ככל הניתן את פיטורי העובדים.



גורמים לא רשמיים בתעשייה הקיבוצית העריכו כי אם תמשך מצוקת האשראי במדינות היעד של היצוא הישראלי, יאלצו 350 מפעלי התעשייה הקיבוצית לפטר ולהוציא לפרישה מוקדמת יותר מ-2,000 עובדים, כ-5% מכוח העבודה. גורמים רשמיים סירבו להתייחס לנתונים ולדבריהם בשלב זה ניתן לומר רק כי הפיטורים עלולים להקיף "מאות עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully