וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחות צריך לקיים

TheMarker

4.12.2008 / 13:46

נוקיה 6210 נוויגטור מתגאה ביכולות ניווט, אבל אין לו מושג איפה נמצאות שדרות רוטשילד



כולנו רוצים להשתמש במכשיר נייד אחד ולא בכמה מכשירים נפרדים, כך שהטלפון הסלולרי, נגן המוסיקה ומכשיר הניווט יהיו משולבים באותה חתיכת פלסטיק. השיפורים הטכנולוגיים ויכולת המזעור ניטרלו את היתרון היחסי שיש לכל מכשיר נפרד. הכוח נמצא במכשירים שמשלבים את כל היכולות. לצד זה חשוב, כמובן, לספק חוויית שימוש טובה ורצוי גם ייחודית.



השבוע בדקנו את דגם 6210 של נוקיה. זה אינו מכשיר חכם כמו נוקיה E71, אך הוא מתגאה ביכולות ניווט. במבט ראשון הוא נראה כמו מכשיר סטנדרטי לחלוטין: מבנה סליידר עם מצלמה של 3.2 מגה פיקסל בצירוף פלאש. למכשיר יש לחצן ייעודי להפעלת הניווט, שנמצא מתחת למקשי ההפעלה המרכזיים. המקשים אינם נוחים במיוחד, בעיקר העליונים. מנגד, יש ל- 6210 גימיק נחמד: אפשר לסובב את המסך ב-90 מעלות וניתן לענות לשיחה או להשתיק אותה כאשר הופכים את המכשיר.

זה אינו מכשיר חכם, אך אפשר לבדוק באמצעותו דואר אלקטרוני ולגלוש באינטרנט. עם זאת, אי אפשר להתחבר באמצעותו לאינטרנט אלחוטי (WiFi), דבר שפוגע בחוויית הגלישה. במכשיר מותקן נגן המוסיקה הסטנדרטי שנמצא בכל דגמי נוקיה, אך הוא עושה עבודה טובה למדי - רק חבל שהוא מתחבא בתת-תפריט. המכשיר מכיל חיבור סטנדרטי לאוזניות בגודל 2.5 מ"מ. החיבור למחשב נעשה באמצעות כבל USB, אך השקע בטלפון אינו USB mini סטנדרטי, אלא שקע טרפזי המצוי בטלפונים. הסוללה מאפשרת שימוש של יומיים ללא טעינה.



החלק המאכזב ב-6210 הוא המפות עצמן. עם הפעלתו של המכשיר בפעם הראשונה מוצגת הודעה שאומרת שהשירות ניתן חינם למשך חצי שנה ולאחר מכן יש לשלם תמורת השימוש במפות. זו לא הבעיה היחידה: המפות של ישראל אינן מכילות את כל הפרטים אלא רק שמות של שכונות ושל כבישים ראשיים. במפה של תל אביב, לדוגמה, תוכלו לראות שקיימת שכונה בשם פלורנטין או שכונה בשם רמת אביב ג', אבל לא תמצאו את שדרות רוטשילד. מושבים, קיבוצים וערים קטנות מופיעים במפות של נוקיה, אך ללא חלוקה לרחובות.



יכולות הניווט של המכשיר לא רלוונטיות לישראל, כך שהלחצן הוא גימיק לא מוצלח. חשוב לציין כי תוכנת הניווט של נוקיה אינה ייחודית למכשיר זה, והיא נמצאת בכל מכשיר של החברה המכיל מקלט AGPS, כמו N95 או E71. ההבדל הוא שב-6210 יש לחצן מהבהב המפעיל את התוכנה. התוכנה אינה מותקנת באופן מקומי במכשיר: המפה נטענת מתוך האינטרנט, כך שחייבים לרכוש מהמפעיל הסלולרי חבילת תקשורת נתונים. אל דאגה: יש כלים חינמיים שבעזרתם תוכלו לנווט בישראל, כמו שירות המפות של גוגל או תוכנת FreeMap.



בשורה התחתונה ה-6210 הוא טלפון סליידר רגיל ללא פיצ'רים מיוחדים. שירות המפות לא רלוונטי לישראל, ולא ברור למה המכשיר מכונה "Navigator" לאור העובדה שמכשירים אחרים של נוקיה מכילים את אותה תוכנת ניווט. עוד יותר מאכזב לגלות שהמפות אינן מלאות ושהשימוש בהן עולה כסף, כשאפשר להשתמש ביישומים חינמיים כמו Google Maps או freemap, שנותנים אינפורמציה מלאה. המכשיר מבטיח ניווט עירוני בישראל, כך שזו הבטחה שלא מומשה.



מחיר ברשת אורנג': 36 תשלומים חודשיים של 59שקל (סך הכל 2,124 שקל); מחיר למדברים בסכום של יותר מ-100 שקל בחודש - 24 שקל (סך הכל 1,044 שקל)



ציון סופי: 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully