וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושא הכלים

אורי ברקוביץ'

4.12.2008 / 13:46



משפרים את ביצועי המחשב

כמעט כל מדריך לתחזוקת המחשב שיצא בשנים האחרונות ימליץ לכם על שורת פעולות בסיסיות: הסרת תוכנות וקבצים מיותרים, הרצת תוכנת טיפולים למחשב (כמו CCleaner המצוינת והחינמית) ואיחוי הדיסק. אותם מדריכים יקבעו שמאחה הדיסק (Disk Defragmenter) המובנה במערכת ההפעלה לא מספיק, וכדאי להשתמש בתוכנה מקצועית.



התוכנות המובילות בתחום הן 2008 Diskeeper ו-2008 Perfectdisk. הן יודעות לא רק לצמצם רווחים בין האזורים שעליהם שמור המידע בדיסק הקשיח, אלא גם לסדר את חלקי המידע האלה בצורה חכמה כך שהמחשב יעבוד ביתר מהירות ויעילות. שתי התוכנות האלה עולות כסף, אך בהיעדר אלטרנטיווה חינמית לעתים כדאי לשלוף את הארנק.



את כל אחת מהתוכנות תוכלו להוריד בגרסת ניסיון ל-30 יום. גם אם מצבו של המחשב קשה במיוחד, די בטיפול טוב אחד כדי ליהנות מביצועים מוצלחים יותר למשך זמן רב. הוויכוח מי מהתוכנות טובה יותר מורכב ואין לו תשובה אחת. אני יכול לספר שבאחרונה המחשב שלי נהפך לאיטי יותר ויותר באופן די מעצבן. לאחר שגרסת הניסיון של Perfectdisk נגמרה, הפעלתי את Diskeeper וביצועי המחשב השתפרו פלאים. אגב, בסוף השבוע הכריזה החברה על השקה צפויה של גרסת 2009. לאחר שתצא, תוכלו ליהנות ככל הנראה מעוד גרסת ניסיון.



להורדת דיסקיפר



tinyurl.com/57bpcb



להורדת פרפקט דיסק



tinyurl.com/5v3up9



מסננים בפייסבוק



לא אחת שמעתי משתמשי פייסבוק מתלוננים על כל מיני חברים שלא מפסיקים לעדכן את הפרופיל שלהם ומציפים להם את הניוז פיד. הם הופתעו כשסיפרתי להם שאפשר לטפל בצרה בלחיצת כפתור ומבלי לוותר על הנודניקים לחלוטין. (Settings>>Privacy Settings>>block למי שתהה) שתי האפשרויות הזמינות והפשוטות הן לרחף עם סמן העכבר על הצד הימני של כל עדכון בפיד. ברגע הנכון יופיע ריבוע קטן עם המילה Options. לחצו עליו, ובתפריט שנפתח בחרו אם אתם רוצים לקבל יותר או פחות עידכונים מאותו חבר.



לאחר מכן גללו את המסך עד למטה והקליקו על "Options for News Feed". שם גם תוכלו להוסיף באופן ידני לרשימה אנשים שמהם תרצו לקבל יותר או פחות עדכונים, וכן לשחק עם "אקולייזר" שיקבע אילו סוג עדכונים אתם רוצים לקבל יותר ואילו פחות מכלל המשתמשים.



אותי, למשל, לא מעניינים עדכונים על מצב מערכות היחסים של החברים שלי וגם לא עדכוני הסטטוס שלהם. כן מעניינות אותי התמונות שהם מעלים או האירועים שאליהם הם הולכים. האקולייזר מאפשר לשחק עם רמות העניין של כל אחת מהקטגוריות, ואפילו לא צריך ללחוץ על Save.



מוזיקה מקוונת בחינם



מדי פעם אנחנו נתקלים בשירותים חדשים שמתיימרים להיות תחליפי פנדורה (שנסגרה למשתמשים מחוץ לארה"ב) או Last.fm הפופולרי. אלה שירותי מוסיקה אונליין שמייצרים לגולש באופן אוטומטי רשימת השמעה על פי טעמו כפי שהם לומדים אותו. זאת בניגוד לתחנות רדיו רגילות או אינטרנטיות שמאחוריהן עומדים עורכים מוסיקליים בשר ודם. שירותים אחרים, כמו כאלה שהומלצו במדור בעבר, מאפשרים ליצור רשימת השמעה על בסיס אתרי שיתוף ווידאו כמו יוטיוב ואחרים.



אתר soundflavor.com, שהושק לפני כשנתיים, מצוי על הקו שבין שני העולמות האלה: אמנם לא רובוט משוכלל לניחוש טעמים מוסיקליים והצעת שירים ואמנים נוספים, אבל גם לא סתם מנוע חיפוש פשוט לשירים. תוכלו לחפש שירים באופן חופשי על פי שם האמן ולקבל רשימת שירים של אותו אמן והמלצות על שירים דומים שלו או של אמנים אחרים.



תוכלו לבחור להאזין גם לרשימות השמעה שיצרו גולשים אחרים הכוללות את האמן שבו בחרתם. תוכלו גם לבחור לחפש שירים על פי הז'אנר, על פי העשור בו נוצרו או על פי תוכן מלותיהם. סינון המלים נעשה על פי הנושא (אהבה, סקס, מוות, טבע וכו') או מצב הרוח (מיסטי, כועס, שמח, עצוב וכו'), וכן בעזרת פילטרים נוספים כמו מקצב, כלי נגינה או הגבלת גיל. בנוסף, חלק מהשירים ניתנים להורדה ושמירה במחשב בגרסה איכותית ובחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully