וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לעיכול

נגה משל

4.12.2008 / 13:46

במסעדה הכשרה Deca יש אוכל מוצלח בדרך כלל ועיצוב ייחודי, אבל מחיר העסקית לא מפתה מספיק



אם לפני כמה שבועות לא היה ברור איך ישפיע המיתון על המסעדות בישראל, כעת התמונה מתבהרת. מסעדת RDB של רונן דברת-בלוך נסגרה, אורקה של ערן שרויטמן תנעל דלתותיה ורפי כהן מרפאל כבר הצהיר שהמחירים יירדו. במלחמת ההישרדות הזאת קשה שלא לתהות מה יעלה בגורלה של מסעדת Deca, החלבית הכשרה שמתמחה בדגים. גם שם הורידו מחירים - עסקית ב-85 שקל במקום ב-99 שקל - אבל על רוב המנות יש להוסיף 12-15 שקל, ויהיה קשה לקבל עודף מ-100. מהמסעדה נמסר כי מספר המנות שבתפריט יגדל, וכך גם טווח המחירים. נחכה ונראה.



לראשונה הזמנו ריזוטו פטריות ופלאפל דגים (בתוספת 12 שקל). הריזוטו זהר בצבע כתמתם והיו בו עגבניות שרי שלמות קלופות וגבינת פקורינו. הוא היה נגיס ומלא בטעם שקל להתנחם בו בימים שבהם החסכונות צונחים. כדורי הפלאפל (שתוכם עשוי מדגי אינטיאס, דניס ולברק טחונים עם עשבי תיבול) היו טעימים אך לא התעלו מעבר לרמת החטיף. הם הוגשו על סלט חצילים צלויים עם פלפל אדום וגבעה של עלי נענע, פטרוזיליה וכוסברה.

עיצוב המסעדה יפהפה ושטוף בתאורה מחמיאה. הוא משלב סגנון תעשייתי עם עמודי בטון חשופים ואלמנטים ערביים. את חלל המסעדה ממלאים קירות קרמיקה שמזכירים משרבייה, סבכה האופיינית לאדריכלות הערבית. הקיר האחורי עשוי מבטון ויש בו חריצים דמויי חרכי ירי, שהם בעצם מראות שבהן משתקפת התפאורה.



לאחר שהתפעלנו מהעיצוב המשכנו לעיקריות: ניוקי ופילה מוסר עם קרם פירה. בשר הדג היה עסיסי ותוספת הפלפל השחור ורוטב הפלפלים הטחונים תרמו חריפות, אבל מנת הדג היתה קטנה מאוד ואי אפשר היה לשבוע ממנה. הניוקי לא היו בלתי נשכחים, אבל המנה היתה טעימה ושולבו בה עלי תרד, פטריות פורטובלו, יער ושמפיניון שנעטפו ברוטב שמנת.



סיימנו בסלט פירות בתוך גליל טוויל שלצדו סורבה מלון. במסעדה חלבית כשרה ציפינו למתוק משכנע יותר. אף שלא נפלנו מהארוחה ובמושגים של תמורה למחיר לא מדובר במציאה גדולה, נשמח אם Deca לא תהיה קורבן של המיתון. ראשית, חבל על העיצוב היפה. שנית, יש בתל אביב מקום למסעדת גורמה שמציגה מטבח חלבי עילי, כשר ומוקפד. אם העסקית תהיה זולה יותר והמגוון גדול יותר כמו שמבטיחים - יהיה קל יותר לעכל אותה.



חשבון, בבקשה



ההצעה: 85 שקל לעסקית שכוללת ראשונה ועיקרית. ההיצע מוגבל ועל רוב המנות יש להוסיף 12-15 שקל. קינוחים - 30 שקל.



טוב לביזנס: מקום אלגנטי שמתהדר בעיצוב מרשים ומיוחד ומשדר יוקרתיות. מתאים לארוחת צהריים שקטה עם אורח חשוב, אוהב דגים ושומר כשרות.



בשולחנות הסמוכים: יענקל'ה שחר, הבעלים של מכבי חיפה וחברת מאיר (יבואנית וולוו, יגואר והונדה), מתיו ברונפמן, רואי החשבון צבי יוכמן ושלמה נס.



יתרון יחסי: מסעדת מטבח עילי כשרה שמתמחה בדגים. העיצוב בולט בייחודו.



מישהו מטפל בך: מלצרים מלומדים ושירות ששואף למעלה.



-



Deca, רח' התעשייה 10, תל אביב. טל.: 03-5629900. עסקיות, בימים א-ה', 17:00-12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully