וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידין ענתבי ולינדה בן שושן, סיבוב שני: האוצר לא מאשר להדס ארזים את קמפיין השיווק לקופה החדשה

שרית מנחם

4.12.2008 / 15:03

הדס ארזים השיקו השבוע קופת גמל חדשה המציעה דמי ניהול אפסיים אם הקופה לא תשיג תשואה חיובית



בהדס מרכנתיל קופות גמל, שבבעלות הדס ארזים ובנק מרכנתיל, משווקים לאחרונה קופת גמל חדשה ­ "הדס ארזים כספית" - המציעה מסלול השקעה באג"ח מדינה ופיקדונות בנקאיים. כדי לקדם את הגיוסים, מציעה הדס ארזים לעמיתים שיצטרפו בחודשיים הקרובים (דצמבר 2008 - ינואר 2009) לא לשלם דמי ניהול ב-2009, אם הקופה לא תשיג תשואה חיובית בתקופה זו. ההצעה האטרקטיווית תקפה ל-2009 בלבד. דמי הניהול בקופה הם 0.5%.



אלא שגורמים באוצר לא אהבו את החידוש של הדס ארזים. ביום שלישי, עם עליית הקמפיין באמצעי התקשורת והפרסומים בעיתונות, פנו מהאוצר להדס ארזים: הקופה במסלולה הנוכחי מאושרת, הודיעו להם, אולם אין להציע הפחתות דמי הניהול במידה שהקופה לא תרשום תשואה חיובית בשנה הקרובה.



הסיבה להתנגדותו הנחרצת של האוצר היא שיש בקמפיין הטעיית הציבור: מסלול קופת הגמל - כספית - הוא כזה שהסיכויים לתשואה שלילית אפסיים. כך, בהדס ארזים מבליטים יתרון שאינו קיים בפועל.



למרות הפניות מהאוצר המשיכו ארזים לשווק את הקופה. הבוקר שיגר האוצר מכתב לאילן ארצי, מנהל קופות הגמל בבית ההשקעות, בו נכתב כי "בתאריך ה-1 בדצמבר 2008 התפרסם באשר לקופת הגמל של הדס מרכנתיל קופות גמל שבניהולך. בפרסומת נאמר, בין היתר, כי קופת גמל הדס ארזים כספית מחזירה את דמי הניהול במידה שהתשואה ברוטו, ללא ניכוי דמי ניהול בשנת ,2009 לא תהיה חיובית.



"בהמשך לשיחתנו הטלפונית ביום הפרסום הוסבר לך ששימוש במנגנון דמי ניהול מסוג זה הינו בניגוד למדיניות אגף שוק ההון במשרד האוצר ואף יש בו הטעיה של הציבור לנוכח העובדה שמדובר במסלול כספי, אשר הסבירות בו לתשואה ברוטו שלילית היא אפסית" כותב האוצר. "יש להפסיק לאלתר כל שימוש במודלים לגביית שיעור דמי ניהול על בסיס ביצועי הקופה לרבות גביית מנגנוני החזר דמי ניהול או הגדלתם בשל אי עמידה או עמידה של הקופה היעדים - כל פרסום, לרבות באתר האינטרנט של החברה שמתייחס לשימוש במנגנון דמי ניהול", כך נכתב בחריפות במכתב ששלח האוצר.



התרגיל עם דמי הניהול האפסיים במקרה של תשואה שלילית מוכר לאוצר. מי שביצע מבצע גיוס דומה היתה קופת הגמל תמר ב-2005 אז הוחזקה הקופה בידי בנק דיסקונט טרם מכירתה לכלל ביטוח. מנהלת קופות הגמל של דיסקונט היתה אז לינדה בן שושן, אותה בן שושן שמנהלת כיום את קבוצת הדס ארזים, קבוצת הפיננסים שבבעלות משפחת סיטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully