וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן חץ: המשקיעים המוסדיים זרקו עלי כסף בלי לבקש בטוחות והיום הם יודעים לאיים עליי

טל לוי

4.12.2008 / 15:24

חץ: כשהשקעתי במדינה כמו שווייץ המוסדיים התקשרו לצעוק עליי שאשקיע ברוסיה כמו אפריקה ישראל


"שלא ימכרו לכם סיפורים: בימים הטובים לא עבר שבוע שלא קיבלנו שיחת טלפון ממשקיעים מוסדיים שאמרו לי להנפיק אגרות חוב. וכשאמרתי שאני לא צריך כסף אמרו לי 'אז מה' ואמרו שוב ושוב שאגייס כסף ולכן שהמשקיעים המוסדיים לא יאיימו עלי היום"." כך אמר בעל השליטה בחברת הנדל"ן , נתן חץ בכנס מרכז קיסריה לשוק ההון הנערך בשעה זו במרכז הבינתחומי שבהרצליה.

אתמול נחשף ב-TheMarker כי מנהל קרנות הפנסיה הויקות, יעל אנדורן, איימה על נתן חץ ואמרה כי אם החברה שבשליטתו תחלק דיווידנד, היא לא תעניק לו אשראי. "מעניין שמי שאיים עלי בכלל לא נתן לי הלוואות. הרי יעל אנדורן לא קנתה אגרות חוב בהנפקה אלא קנתה בשוק לפני שלושה חודשים".

"בימי הגאות המשקיעים המוסדיים התקשרו וצעקו עלי שהם לא יקנו את המניות שלי כי לא קניתי קרקעות ברוסיה כמו שעשתה אפריקה ישראל אלא דווקא בשוויץ" אמר חץ "והלוא שוויץ היא מדינה 'משעממת' שמציגה תשואה של 3% בשנה והמוסדיים רוצים לראות תשואה של 3% ביום. המשקיעים המוסדיים הללו לא עשו בדיקת נאותות ולא בדקו כלום אבל היום הם יכולים לבוא לצעוק ונחזיר את האווירונים וכל מיני שטויות כאלה" אמר חץ.

חץ המשיל את נושא אגרות החוב כשאמר כי "כשיש לך כלה מכוערת, אתה שם עליה מייק אפ. אבל בכל מקרה צריך להפשיט אותה ולראות מה יש בה".

"המשקיעים המוסדיים התנפלו עלי והציעו לי ריביות נמוכות יותר מהבנקים. ושיהיה ברור: אין שום איש עסקים שיבקש כסף מבנק בריבית של 6% ובטוחה כשהוא יכול לקבל אשראי בריבית של 4% ובלי בטוחה. המשקיעים המוסדיים פשוט לא דרשו בטוחות אבל היום הם יודעים לאיים.

חץ אמר כי הוא מנהל את עסקיו ביושר והגינות וכי החברות שבשליטתו יחזירו כל סנט מההלוואה שקיבלו.

נתן חץ: כשמנהלים כסף ל-25 שנים בראייה חודשית זה כשל שוק מוחלט

"כשמנהלים כסף ל-25 שנים בראייה חודשית זה כשל שוק מוחלט" כך אמר נתן חץ "כשמנהלים כסף ארוך טווח על בסיס יומי אי אפשר להציג תשואה לטווח ארוך כי אנשי המכירות רואים שהקופה שלהם מציגה באופן מקרי את התשואה הטובה ביותר לאותו חודש ולכן הם מנגנים על התשואה הזו במשך כל החודש וזה הרי מכשיר מכירות מצויין".

"שורשי המשבר הוא בכך ששמו בפני עיוורים מחסום: אמרו למנהלים שהם צריכים לדווח על תשואות בכל יום או חודש. נכון, צריכה להיות שקיפות אבל ברמה של שנה או שלוש שנים. לא יתכן שבכל חודש ובכל שניה צריך לדעת מה שווי התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully