וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה לדור סגר את התיק נגד אהוד אולמרט בפרשת בנק לאומי

תומר זרחין

4.12.2008 / 15:31

פרקליט המדינה החליט שאין ראיות מספיקות לאישום; "גם אם אולמרט פעל בניגוד עניינים עוצמתו הייתה נמוכה"


פרקליט המדינה, משה לדור, הודיע היום לפרקליטיו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על סגירת תיק החקירה נגדו בפרשת מכירת מניות המדינה בבנק לאומי לישראל (בל"ל). התיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות לאישום.

החשד הראשוני נגד אולמרט נולד מטענותיו של החשב הכללי דאז, ד"ר ירון זליכה, לפיהן אולמרט, כמ"מ שר האוצר ושר האוצר, פעל להטיית הליך מכירת מניות המדינה בבל"ל, במחצית השניה של שנת 2005, לטובת קבוצת רכישה שכללה את ידידו פרנק לואי.

טענותיו של זליכה נבדקו תחילה על-ידי מבקר המדינה, אשר העביר את ממצאיו הראשוניים, שהעלו חשדות לפלילים, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

היועץ פסל עצמו מלקבל החלטה בעניין, נוכח העובדה כי אחותו, עו"ד ימימה מזוז, כיהנה אז בתפקיד היועצת המשפטית של משרד האוצר. פרקליט המדינה הקודם, ערן שנדר, הוסמך לקבל את ההחלטה.

בתום חקירה שנוהלה ע"י היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), הוגשה על ידה חוות דעת מפורטת שסייעה בהליכי גיבוש עמדת הפרקליטות, ועל פי זו הומלץ לסגור את התיק בהיעדר תשתית ראייתית מספקת להעמיד את אולמרט לדין. ממצאי החקירה נבחנו על ידי צוות בראשות לדור, ולאחר השלמת חקירה החליט לדור לסגור את התיק.

לדור הגיע למסקה שגם אם אולמרט פעל בפרשה זו כשהוא מצוי בניגוד עניינים, עוצמתו הייתה נמוכה יחסית, וגם אם סטה במידת מה מן השורה, הייתה זו מוגבלת.

לדור הודיע היום שהוחלט כי לא נמצא די לביסוס החשדות כיוון שמכלול הביטויים של ניגוד העניינים והסטייה מן השורה אינם מובהקים דיים, וכיוון שנתברר שעל פי התשתית הראייתית הקיימת לא ניתן להצביע על קיומו של פן נוסף לחומרה בפרשה זו, הנדרש לצורך ביסוס הרשעה בפלילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully