וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ברנע למנכ"ל מידרוג: "מה עוזר לי שהורדת את הדירוג לאפריקה ישראל לאחר שההנפקה כבר בוצעה?"

טל לוי

4.12.2008 / 15:49

פרופ' ברנע: שיתוף הפעולה בין האוצר לבנק ישראל הוא "לא משהו"


"אני מסתובב במסדרונות האוצר ובמסדרונות בנק ישראל ואני אומר לכם - שיתוף הפעולה בין הרגולטורים בנושא המשבר הוא לא משהו", כך אמר פרופ' אמיר ברנע בפאנל שנערך בכנס מרכז קיסריה לשוק ההון, הנערך בשעה זו במרכז הבינתחומי שבהרצליה.

ברנע סקר את המשבר הכלכלי בישראל ובעולם. בנושא חברות הנדל"ן המניב, אמר ברנע כי התשואה שחברת הנדל"ן מפיקה מהשכרת מבנים צריכה להיות גבוהה בלפחות 3% מהריבית שיש לשלם על ההלוואה שנלקחה כדי לרכוש את הנכס – בכדי שניתן יהיה להשיב את חוב. לשם השוואה, טוען ברנע כי בשנים האחרונות התבצעו עסקות עם מרווח של 1%. עוד אמר כי יש צורך בשיעור מימון של 70% בלבד בעוד שבשנים האחרונות נלקחו גם הלוואות בשיעור של 90% מהנכס.

עוד אמר ברנע כי "אין כשל או בועה בשוק אגרות החוב הקונצרניות, שכן יש מתאם בין כל השווקים בעולם ועדיין קיימת סלקטיוויות בין האגרות השונות". מייד לאחר מכן ברנע הנחה פאנל בו השתתפו בעל השליטה בחברת אלוני חץ, נתן חץ, (המנפיק אגרות חוב) אריה שטיינפלד, המנהל את מערך האשראי של קבוצת מגדל (ובמסגרת תפקידו רוכש אגרות חוב) וגיל גזית, המנהל את חברת דירוג האשראי מידרוג ומדרג את אגרות החוב.

אמיר ברנע לגיל גזית: מה שווה המשפט שכתבת?

"כשהתשואה של אגרת חוב של חברת נדל"ן מגיעה ל-40%-50% אנחנו מתקשרים למנכ"ל החברה ואומרים לו שאנחנו מורידים לו דירוג. אבל עדיין מותירים אותו בקבוצת דירוג A. מדוע? כי לא נוריד דירוגים ולא נגיע לפאניקה שנמצאת בשוק כי הפאניקה אולי מוצדקת אך נובעת מדברים שאינם קשורים לפעילות החברה", כך אמר מנכ"ל חברת דירוג האשראי מידרוג, גיל גזית.

בהתייחסו לביקורת על רמות המינוף (כלומר ההסתמכות על הלוואות) שמציגות חברות הנדל"ן, אמר גזית כי חברת נדל"ן חייבת לעמוד במינוף גבוה ולכל הפחות גבוה מ-50% כי אחרת אין להן זכות קיום.

פרופ' אמיר ברנע עצר את דבריו של גזית, ואמר כי במכתב ששלח גזית לאפריקה ישראל, בעת שזו גייסה כסף, כתב גזית כי הדירוג של אפריקה ישתנה "אם מטרת ההנפקה תשונה". "ואולם", אמר ברנע, "בתשקיף כתוב כי 'תמורת ההנפקה תועבר בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה' ולכן מה שווה המשפט הזה שכתבת? ובכלל, מה עוזר לי שהורדת את הדירוג לאחר שההנפקה כבר בוצעה?". כשבקהל צעקו "הלך הכסף" אמר גזית כי "זה בדיוק העניין: שהכסף לא הלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully