וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת חושפת צעדים משלה לעידוד הצמיחה: סרקוזי הכריז על תוכנית תמריצים בסך 26 מיליארד יורו

סוכנויות הידיעות

4.12.2008 / 16:25

סרקוזי: השקעה מאסיווית היא התגובה הטובה ביותר למשבר והדרך הטובה ביותר לתמוך בעסקים וליצור משרות


נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, חשף היום חבילת תמריצים בסך 26 מיליארד יורו (33 מיליארד דולר) במטרה לסייע לצרפת להתמודד עם המשבר הפיננסי העולמי וההאטה הגלובלית. תוכנית הסיוע של צרפת מתבצעת בעקבות תוכניות דומות שהוכרזו בבריטניה, ספרד ואיטליה.

חבילת התמריצים הצרפתית תכלול השקעה בפרויקטי תשתיות, הקלות במסים (כמו מסי קנייה ואשראי), הגדלה של הוצאות ממשלתיות על מחקר ופיתוח, וצעדים נוספים שנועדו לסייע לחברות במגזר הפרטי - בעיקר במגזרים אסטרטגיים כמו האנרגיה והרכב. התוכנית מהווה כ-1.3% מהתמ"ג הצרפתי, וצפויה להגדיל את הגירעון התקציבי של צרפת ל-3.9% מהתמ"ג.

סרקוזי ניצל סיור במפעל של יצרנית הרכב הצרפתית, רנו, בעיר דואה כדי לחשוף את תוכנית התמריצים, שלדבריו תעודד את הצמיחה הכלכלית ותוביל לעלייה בשיעור התעסוקה. "התשובה שלנו למשבר היא מהלך של השקעה מאסיווית, משום שזאת הדרך הטובה ביותר לתמוך בעסקים ולהגן על משרות. אנחנו לא יכולים להסתפק רק בהגבלת הנזקים הפוטנציאליים. עלינו להיות שאפתנים, אמיצים ובעלי דמיון", אמר סרקוזי.

תוכניתו של סרקוזי באה בעקבות תוכנית דומות שעליהן הכריזו בריטניה, איטליה, גרמניה וספרד במטרה לבלום את השפעתו של משבר האשראי העולמי על הכלכלה הריאלית. מספר דורשי העבודה בצרפת עלה ל-96.2 אלף ברבעון השלישי של 2008 – רמתו הגבוהה ביותר מזה 15 שנים – לאחר שיצרניות המכוניות הצרפתיות, כמו פז'ו ורנו, נאלצו לפטר עובדים בעקבות המשבר בענף הרכב העולמי.

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי מעריך כי כלכלת צרפת תרשום צמיחה שלילית של 0.4% ב-2009 – המיתון השנתי הראשון שלה מאז 1993 – לאחר צמיחה משוערת של 0.9% ב-2008. כלכלת צרפת צמחה ב-0.1% ברבעון השלישי, לאחר שרשמה צמיחה שלילית של 0.3% ברבעון השני.

במסגרת התוכנית הצרפתית, חברות ממשלתיות כמו ענקית האנרגיה EDF יגדילו את השקעותיהן ב-4 מיליארד יורו ב-2009, לעומת 2009. EDF לבדה תגדיל את השקעותיה בצרפת ב-2.5 מיליארד יורו ב-2009, וגם חברת התשתיות GDF סואץ, רשות התחבורה של פאריס ומשרד הדואר יגדילו את השקעותיהם במדינה. הממשלה עצמה תגדיל את תקציבן של הרשויות המקומיות ב-2.5 מיליארד יורו.

סרקוזי הכריז גם על צעדים בסך 1.8 מיליארד יורו שנועדו לסייע לשוק הדיור, כולל תוכנית בסך 220 מיליון דולר שתספק למשקי בית מימון לרכישת רכב. החל מהשנה הבאה, בעלי מכונית בת 10 שנים ויותר בצרפת יקבלו החזר מס בסך 1,000 יורו אם הם ישלחו את מכוניתם הישנה למגרש הגרוטאות וירכשו מכוניות חדשה.

בחודש שעבר הקימה צרפת קרן בסך 6 מיליארד יורו שנועדה לספק סיוע לעסקים צרפתיים במגזרים אסטרטגיים. סרקוזי אמר באוקטובר כי הממשלה תרכוש 30 אלף בתים במחירים מוזלים מחברות בנייה, ותעניק סיוע לבעלי בתים שיבקשו לקחת הלוואה לרכישת בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully