וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן דורנט: בעלת השליטה סטומהמר מוכנה להעמיד חצי מיליון יורו לצורך השגת הסדר נושים

נורית רוט

4.12.2008 / 17:22

סטומהמר ההולנדית - בעלת 99.9% ממניות דורנט - תעמיד את ההצעה בכפוף להסכמה להסדר שיוצע



בעלי השליטה בדורנט, חברת סטומהמר ההולנדית בעלת 99.9% ממניות החברה, מוכנה להעמיד כרית ביטחון בסך של 500 אלף יורו לצורך הסדר הנושים של החברה. כך עולה מדו"ח ראשון, שהגיש היום נאמן דורנט, רו"ח חיים קמיל ממשרד שלמה נס, לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



לפני כחודש אישרה השופטת ורדה אלשיך את הבקשה להקפאת הליכים שהגישה חברת ההשכרה והליסינג דורנט, והורתה על הקפאת הליכים עד ל-11 בדצמבר. החברה, שנקלעה לבעיית תזרים מזומנים בשל חובות בסך של כ-360 מיליון שקל, ביקשה מבית המשפט לאשר כי במשך תקופה של 60 יום לא ניתן יהיה לפתוח או להמשיך בכל הליך משפטי נגדה. אלשיך הורתה לקמיל, אותו מינתה כנאמן, להגיש דו"ח על מצב החברה וכן הצעת הסדר בתוך 21 יום.



בהחלטתה על הקפאת ההליכים ציינה אלשיך, כי טוב יעשו בעלי השליטה אם ישפרו את הצעתם שספק אם ניתן לכנותה "תרומה אישית". הנאמן בדו"ח ציין כי הדברים נפלו על אוזניים קשובות. לפי הנאמן, בעלת השליטה חילקה את התרומה המוצעת על ידה לשניים: האחת, תרומה בתקופת ההקפאה הכוללת בין השאר אפשרות שימוש במשרדי החברה, שבמגדלי טויוטה בתל אביב והעמדת מנהלי החברה לצרכי הקפאת ההליכים ללא תמורה. השניה, תרומה לצורך הסדר הנושים, שלא נכללה בהצעה הקודמת של סטומהמר, לפיה יועמד הסכום לצורך תשלום לנושי החברה שאינם מובטחים בכפוף לכך שההסדר יזכה להסכמתה.



הנאמן מציין בדו"ח כי פעל לחידוש ההתקשרות עם ספקי החברה. בין השאר מונה הנאמן את חברת חי"ל - חברה ישראלית לאוטומובילים, שהעניקה לדורנט שירות תיקונים בפריסה ארצית, שעימה חידש הנאמן את ההתקשרות. כמו כן, הסדיר את הארכת הכיסוי הביטוחי על כלי הרכב של החברה מול חברות הביטוח הכשרת הישוב ושירביט.



מהדו"ח, שהוגש באמצעות עו"ד אביחי ורדי, עולה כי מרבית לקוחות החברה ממשיכים לבצע את התשלומים לחברה כסדרם. לפי הבקשה, הנאמן מנסה להגיע להסכמות עם הבנקים השונים הנושים של החברה ואולם המשא ומתן עימם טרם הגיע לכלל גיבוש.



הנאמן כותב כי הוא פועל לאיתור משקיע לרכישת נכסי החברה ומניותיה או לצירופו כמשקיע לבעלת המניות הקיימת. לדבריו, מעל עשרה גורמים שונים, חלקם מתחום הליסינג, מתעניינים ברכישת דורנט והדברים עומדים לקראת גיבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully