וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה: "כלכלת גוש היורו צפויה בשנה הבאה לרשום צמיחה שלילית לראשונה מאז 2003"

סוכנויות הידיעות

4.12.2008 / 17:26

נשיא הבנק, ז'אן קלוד טרישה, צופה צמיחה שלילית של 0.5%; האינפלציה תתמתן ל-1.4%



נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, העריך היום כי כלכלת גוש היורו צפויה לרשום בשנה הבאה צמיחה שלילית, לראשונה מאז שנת 2003, לאחר שהבנק המרכזי ביצע את הורדת הריבית החדה ביותר בתולדותיו.



טרישה אמר כי כלכלת גוש היורו צפויה לרשום בשנה הבאה צמיחה שלילית של כ-0.5%, לעומת תחזית קודמת של הבנק לצמיחה של 1.2% ב-2009. שיעור האינפלציה בגוש היורו צפוי לרדת בשנה הבאה לרמה של 1.4%, לעומת 3.3% השנה, הוסיף טרישה.



"הביקוש הגלובלי ובגוש היורו צפוי להיחלש למשך פרק זמן ממושך", אמר טרישה במסיבת עיתונאים שנערכה היום בבריסל. "רמת חוסר הוודאות ממשיכה להיות גבוהה באופן יוצא דופן, והסיכונים נוטים לכיוון של האטה בצמיחה", הוסיף. "המצב מתוח בבירור, ואנו עדים למתחים ניכרים. אנו עדים לכך משני צידי האוקיינוס האטלנטי", המשיך טרישה.

"בסך הכל, מאז ישיבתו הקודמת של הבנק המרכזי, גברו הראיות להיחלשות הלחצים האינפלציוניים", אמר. "ירידה במחירי הסחורות והיחלשות הביקוש הביאה אותנו למסקנה כי הלחצים האינפלציוניים צפויים להמשיך להיחלש", הוסיף טרישה.



הבנק המרכזי של אירופה חתך היום את הריבית בגוש היורו ב-0.75% לרמה של 2.5% - הורדת הריבית החדה ביותר ב-10 שנות קיומו של הבנק. "הייתי אומר שהיה קונצנזוס בהחלטה היום להוריד את הריבית", אמר טרישה.



מוקדם יותר היום הוריד הבנק המרכזי של בריטניה את הריבית ב-1% לרמה של 2%, והבנק המרכזי של שוודיה חתך את הריבית בשיעור החד ביותר מאז שנת 1992.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully