וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P שוקלת להוריד דירוג אשראי לקרדי סוויס

נמרוד הלפרן

4.12.2008 / 18:31

ההורדה לבנק, שכור תעשיות מחזיקה ב-3.4% ממניותיו, בעקבות הפסדים גדולים מהצפוי שרשם הבנק בחודשיים האחרונים. הבנק הודיע מוקדם יותר על כוונתו לפטר 3,500 עובדים

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הודיעה היום, כי תשקול עד סוף השנה להוריד את דירוג האשראי של הבנק השווייצי קרדי סוויס, בעקבות הפסדים גדולים מהצפוי עליהם דיווח היום הבנק.

"בחינת דירוג האשראי באה בעקבות הפסדים גבוהים מהצפוי בסך 3 מיליארד פרנק שווייצי שרשם הבנק בחודשים אוקטובר ונובמבר, שנבעו בראש וראשונה מתנודתיות קיצונית בשווקים ולחצים נוספים על שווי נכסים, אשר להם היתה השפעה ממשית על הבנק ההשקעות", אמר אנליסט האשראי של S&P, ברנד אקרמן. S&P מסרה כי תסיים את בחינת דירוג האשראי של הבנק עד סוף השנה.

קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, הודיע מוקדם יותר היום על כוונתו לפטר 5,300 עובדים - כ-11% מכוח העבודה שלו, ולבטל את הבונוסים למנהלים הבכירים של הבנק. זאת, לאחר שרשם הפסדים של כ-3 מיליארד פרנק שווייצי (2.5 מיליארד דולר) בחודשיים האחרונים. בעקבות הקיצוצים המתוכננים צפוי הבנק לחסוך 2 מיליארד פרנק בהוצאותיו.

כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס במחיר של 35 פרנק למניה ובעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי. בהמשך הגדילה כור את החזקותיה ל-3.4% ממניות הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully