וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים

4.12.2008 / 21:03

נאסד"ק נחלש ב-1.3% לרמה של 1,473 נקודות, דאו ג’ונס מאבד 1.2% לרמה של 8,490 נקודות ומדד S&P500 יורד ב-1.4%

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים על רקע המתנת המשקיעים לדיוני הממשל בארה"ב על תוכנית ההצלה לשלוש יצרנית הרכב הגדולות ופיטוריהם של כ-30 אלף עובדים במהלך היום.

נאסד"ק נחלש ב-1.3% לרמה של 1,473 נקודות, דאו ג’ונס מאבד 1.2% לרמה של 8,490 נקודות ומדד S&P500 יורד ב-1.4% לרמה של 858 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן יורדת ב-0.077% לרמה של 2.599% לשנה.

בזירת המקרו: מספר ההזמנות מבתי חרושת בארה"ב נפל באוקטובר ב-5.1% - הנפילה החדה ביותר מאז יולי 2000 - בהמשך לנפילה של 3.1% בספטמבר, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הנפילה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים שחזו ירידה של 4.5% בהזמנות, לאחר ירידה של 2.5% שעליה דווח במקור בחודש הקודם.

בנוסף לירידה בהזמנות בתי החרושת נרשמה גם ירידה של 2.7% במכירות הקמעוניות בארה"ב בנובמבר - הנפילה החדה ביותר זה לפחות 39 שנים.

מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מספר הזכאים לדמי אבטלה בארה"ב גדל בשבוע שהסתיים ב-22 בנובמבר ל-4.09 מיליון - רמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 1982. מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שעבר ב-21 אלף לעומת השבוע הקודם, ל-509 אלף. הנפט מאבד 4.3% ממחירו ונסחר 44.78 דולר לחבית - שפל של 4 שנים.

הבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית ב-1% לרמה של 2%. זהו שיעור הריבית הנמוך ביותר במדינה מאז 51'. המטרה של הורדת הריבית היא להשיב את האמון במערכת הפיננסית ולהקטין את הסיכון לשמיטת חובות נוספת. הפעם האחרונה ששיעור הריבית בבריטניה היה נמוך כל כך היתה בזמן ממשלו השני של ווינסטון צ'רצ'יל בבריטניה. במקביל הוריד הבנק המרכזי של אירופה את הריבית ב-0.75% ל-2.5%.

דרושים תמריצים של טריליון דולר

"הכלכלה זקוקה לחבילת תמריצים בסך 500-600 מיליארד דולר בשנה, לפחות בשנתיים הקרובות, כדי למנוע קריסה של הצריכה הפרטית", אמר היום קנת רוגוף, לשעבר הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית (IMF). לדבריו, על הממשל האמריקאי החדש בראשות, ברק אובמה, לאשר חבילת תמריצים בסך טריליון דולר לפחות כדי לחדש את הצמיחה הכלכלית בארה"ב, ולבלום את המיתון הארוך ביותר של הכלכלה הגדולה בעולם מאז מלחמת העולם השנייה.

דיוויד רובינסטיין, אחד ממייסדיה של חברת ההשקעות הפרטית קרלייל, אמר כי "הקונגרס הולך להוציא כמויות עצומות של כסף. בתחילה אנשים דיברו על חבילה של 150 מיליארד דולר, לאחר מכן הסכום עלה ל-300 מיליארד דולר ואז ל-500 מיליארד דולר ואחר כך ל-800 מיליון דולר. כעת מדובר על חבילת תמריצים של טריליון דולר".

לאחר שקיצצו 52 אלף משרות הודיעו בכירי סיטי (לשעבר סיטיגרופ), כולל הדירקטור והיועץ רוברט רובין, המתעתד להיות יועצו של הנשיא הנבחר אובמה, כי יוותרו על הבונוסים שלהם ל-2008, בעקבות המשבר הקשה אליו נקלע הבנק. רובין אמר לדיקרטוריון הבנק כי לדעתו הכסף, שאמור לשמש כבונוס עבורו צריך לשמש עבור עובדים אחרים. הסיוע שהגישה ממשלת ארה"ב לסיטי מונע מהדירקטוריון להעניק בונוסים במזומן למנהלים הבכירים.

גוגל, נסחרת על רקע החלטתה לקצץ בהוצאותיה על פרוייקטים חדשים. בחודש שעבר הפסיקה גוגל לממן את פרויקט סירץ-מאת', אתר שנועד לסייע בארגון מחדש של תוצאות חיפושים. החודש, תפסיק החברה את פיתוחו של פרוייקט לייבלי - עולם וירטואלי של החברה. בנוסף התחילה גוגל לקצץ בהטבות לעובדים. במהלך החודשים האחרונים היא הורידה את מספר שעות פעילות הקפיטריה החופשית והפסיקה את מנהג תה המנחה היומי, שהיה נהוג במשרדיה בניו יורק.

יממה לאחר שדיווחה כי חברת הביטוח מגדל הפכה לבעלת עניין בה וכי היא מחזיקה ב-5.1% ממניות החברה, הודיעה נייס, המייצרת מערכות אבטחה וניהול של מרכזי מידע, כי תספק מערכות ביטחון לרשות לאכיפה ממשלתית באחת ממדינות באיזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) בעסקה שהיקפה מעל 10 מיליון דולר. עסקה זו מצטרפת לעסקה דומה שחתמה נייס לפני מספר חודשים בהיקף של 15 מיליון דולר, ולעסקה דומה נוספת שחתמה החברה לפני כחודש בהיקף של 20 מיליון דולר.

מניית אמדוקס נסחרת במגמה שלילית על רקע הורדת המלצה של גולדמן סאקס לנייטרלי, עם מחיר יעד של 25 דולר למניה. אופטיבייס, המפתחת פתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשת האינטרנט, תפטר 15 עובדים - כ-10% מכח העבודה של החברה. לדברי החברה, הפיטורים הם חלק מתוכנית התייעלות לקראת 2009. החברה כבר רמזה על כוונה זו בדו"חות הרבעון האחרון.

אורמת טכנולוגיות תיסחר על רקע השלמת השלב השני של בניית תחנת כוח גיאותרמית בקניה. התחנה תוסיף כושר יצור של 35 מגה וואט לתחנת הבסיס שלה כבר יש כושר ייצור של 13 מגה וואט, שפועלת במדינה מ-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully