וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט צלל ב-7% אל מתחת ל-44 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

4.12.2008 / 22:27

נפל זה היום החמישי ברציפות ונסגר במחיר של 43.67 דולר לחבית - שפל של כמעט ארבע שנים



מחיר הנפט נפל היום בקרוב ל-7% - נפילה יומית חמישית ברציפות - ונסגר מתחת ל-44 דולר לחבית, שפל של כמעט ארבע שנים. זאת, על רקע המשך החששות מירידה בביקוש עקב מיתון עולמי.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 43.67 דולר לחבית - מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ינואר 2005 - לאחר נפילה של 6.7% או 3.12 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר נפל מחיר הנפט ב-7% לרמה של 43.51 דולר לחבית. מחיר הנפט נמוך כעת ב-70% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי.



"אנחנו עדים למצב בו כלכלות ארה"ב, אירופה ויפאן כולן נכנסו למיתון - לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה - ושוק הנפט מגיב בהתאם", אמר מנהל חברת ההשקעות האנרגיה MFC גלובל, צ'יפ הוג', בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.



"אין שום סימן לכך שהנפילה הולכת להיעצר", אמר אנליסט האנרגיה הבכיר של BNP פאריבה, טום בנץ, בראיון לבלומברג. "אנחנו מתקרבים לרמה של 41.15 דולר לחבית, אשר היתה מחיר השיא של הנפט לפני מלחמת המפרץ הראשונה", הוסיף. באוקטובר 1990 רשם מחיר הנפט שיא דאז של 41.15 דולר לחבית על רקע כיבוש כוויית על ידי עיראק. שיא זה החזיק מעמד עד חודש מאי 2004.



אסטרטג הסחורות של מריל לינץ', פרנסיסקו בלנש, העריך בדו"ח שפירסם היום כי מחיר הנפט הגולמי עשוי לרדת בשנה הבאה מתחת לרמה של 25 דולר לחבית - לראשונה מאז נובמבר 2002 - במקרה שהמיתון העולמי יתרחב גם לסין.



"נפילה זמנית מתחת לרמה של 25 דולר לחבית אפשרית במקרה שהמיתון הגלובלי יתרחב לסין ויחייב קיצוצים משמעותיים בתפוקה של יצרניות נפט שאינן בארגון אופ"ק", כתב בלנש. "בטווח הקצר, הצמיחה בביקוש העולמי לנפט צפויה לספוג מהלומות נוספות על רקע המשך צמצום אשראי הבנקים לצרכנים ולחברות", הוסיף. מריל לינץ' שב ואישר היום את תחזיתו כי מחיר הנפט הגולמי יהיה בממוצע בשנה הבאה ברמה של 50 דולר לחבית.



שר הנפט של קטאר אמר אתמול כי ארגון אופ"ק, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמית, ללא ספק יחליט על קיצוץ בתפוקה בפגישתו הבאה בעוד שבועיים. בפגישתו בחודש אוקטובר, החליט אופ"ק על קיצוץ בתפוקה של 1.5 מיליון חביות ביום החל מנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully