וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייתו ונפילתו של קנת גריפין: קרן הגידור סיטאדל נחתכה כמעט במחצית מתחילת השנה

נמרוד הלפרן

4.12.2008 / 22:50

הקרן, שהיתה מהבולטות במגזר, נפלה בנובמבר ב-13% והשלימה צניחה של 47% השנה



קרן הגידור האמריקאית סיטאדל אינווסטמנט, המנוהלת על ידי קנת גריפין, הפסידה 13% בחודש נובמבר, והשלימה בכך נפילה של 47% מתחילת השנה. הקרן נמצאת כעת בדרכה לשנה הגרועה בתולדותיה. כך דווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" וסוכנות הידיעות בלומברג, מדברי משקיעים וגורמים בקרן. הפסדי סיטאדל, המנהלת נכסים בהיקף של כ-16 מיליארד דולר, נבעו בעיקר מהשקעות של הקרן בשוקי האשראי, ובכלל זה אג"ח קונצרניות, אג"ח להמרה והלוואות בנקים.



גריפין, בן 40, הקים את הקרן בשנת 1990, ועד השנה היתה סיטאדל בין הקרנות בעלות הביצועים הטובים ביותר במגזר קרנות הגידור. בתחילת חודש ספטמבר השנה, עוד נראה היה כי סיטאדל מצליחה להתמודד היטב עם משבר האשראי לאחר שהפסדיה מתחילת השנה הסתכמו ב-4% בלבד.



באחרונה גברו ההערכות כי מגזר קרנות הגידור עומד בפני התמוטטות על רקע החרפת המשבר הכלכלי העולמי. נוריאל רוביני, אחד הכלכלנים הבודדים שחזה את המשבר הפיננסי ואת המפולת הנוכחיים, העריך בכנס קרנות גידור שנערך בלונדון לפני שישה שבועות כי מאות קרנות גידור צפויות להתמוטט בחודשים הקרובים.



עמנואל רומן, המנהל במשותף עם נעם גוטסמן הישראלי את קרן הגידור הבריטית GLG פרטנרס, סיפק תחזית עגומה אף יותר בכנס והעריך כי אלפי קרנות גידור ברחבי עולם נמצאות על סף התמוטטות. רומן העריך כי 25%-30% מ-8,000 קרנות הגידור בעולם עתידות לפשוט רגל או להיסגר. "תקופה זו תיזכר בהיסטוריה כאחד האסונות הגדולים ביותר של ענף הבנקאות במאה השנים האחרונות", אמר רומן. "קרנות גידור רבות הולכות פשוט להיעלם, בתהליך דרוויניסטי למדי", הוסיף.



נכסי קרנות הגידור בעולם צנחו באוקטובר ב-9% ל-1.56 טריליון דולר - רמתם הנמוכה ביותר זה שנתיים - לאחר שמשקיעים משכו מהקרנות 40 מיליארד דולר, ולאחר שהפסדים בשווקים קיצצו את שווי נכסי הקרנות ב-115 מיליארד דולר. כך לפי נתוני חברת המחקר הדג' פאנד ריסרץ' (HFR). קרנות גידור בעולם נפלו בממוצע באוקטובר ב-6%, והשלימו בכך נפילה של 16% מתחילת השנה, לפי נתוני HFR.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully