וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח לא יקבלו הקלה בדרישות ההון העצמי המינימלי

מאת אתי אפללו

5.12.2008 / 7:11

נכון לרבעון הרביעי 2008 - יידרשו חברות הביטוח לעמוד בדרישות ההון המינימלי הקבועות בתקנות



למרות הקשיים עמם מתמודדות חברות הביטוח בעמידה בדרישות ההון העצמי המינימלי שדורש מהן המפקח על הביטוח, אין בכוונת הפיקוח על הביטוח להעניק לחברות הקלות בדרישות ההון המינימליות ברבעון הרביעי של 2008 - כך נודע ל-TheMarker. באחרונה פנו כמה חברות ביטוח למפקח על הביטוח, ידין ענתבי, וביקשו הקלות שונות בדרישות ההון. עם זאת, נכון לרבעון הרביעי 2008, יידרשו חברות הביטוח לעמוד בדרישות ההון המינימלי הקבועות בתקנות.



המשבר המתמשך בשוקי ההון בשני הרבעונים האחרונים הוביל לשחיקה ניכרת בעודפי ההון של חברות הביטוח. חלק מהן החלו להתמודד עם חוסרים בדרישות ההון הרגולטורי כבר ברבעון השני (ישיר אי.די.אי, הכשרה ביטוח), חלק מהן התמודדו עם חוסרים ברבעון השלישי (כלל, איילון, הראל, הכשרה ביטוח) ורובן ייאלצו להתמודד עם חוסרים בדרישות ההון המינימלי גם ברבעון הרביעי - עקב הירידות בשווקים באוקטובר ובנובמבר (כלל, איילון, הכשרה ביטוח, הפניקס, מנורה מבטחים, ביטוח ישיר).



גם החברות שמציגות עודפי הון מעל ההון הרגולטורי המינימלי הנדרש, כמו מגדל, רואות איך עודפי ההון שלהן נשחקים במהירות. חברות הביטוח נוקטות שלל אמצעים כדי לחזק את ההון העצמי שלהן, גיוס הון משני בכתבי התחייבות נדחים, הזרמת הון מחברות האחזקה שלהן או העברת נכסי נדל"ן ופעילות נדל"ן של הקבוצה לחברות הביטוח עצמן.



ההון הרגולטורי הנדרש על פי התקנות קובע מינימום של הון עצמי שנדרש ממבטח, כאשר ההון נגזר משורה של נתונים התלויים גם בהיקף הפעילות של החברה ובהיקף התחייבויותיה הביטוחיות, ונועד להבטיח שהיא תוכל לעמוד בהתחייבויות הביטוחיות שהיא לקחה על עצמה.



המחסור בהון העצמי מהווה בעיה בעיקר לבעלי השליטה של חברות הביטוח, שצריכים לגייס הון נוסף דווקא בתקופה שבה המשק נמצא במחנק אשראי. יש לשים לב לנקודה נוספת - ההון העצמי של חברות הביטוח על פי התקנות הישראליות נמוך מההון העצמי שנדרש מהן על פי התקנות הבינלאומיות - סולוונסי 2 - שצפויות להיות מאומצות בישראל ב-2012.



תקנות אלו יחייבו את חברות הביטוח להגדיל את ההון העצמי המינימלי שלהן בהיקף ניכר, וחלקן אף יצטרכו להכפיל אותו. החברות היו אמורות להתחיל להיערך לאימוץ התקנה הבינלאומית ב-2008 ולהגדיל את ההון העצמי שלהן, אך על רקע המצב בשווקים, ענתבי ויתר להן על דרישה זו. בתחילת 2009 אמור האוצר להחליט כיצד ייערכו חברות הביטוח לאימוץ תקנות סולוונסי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully