וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הליסינג הפסיקו לקנות: ירידה של 38% במכירת מכוניות בנובמבר

מאת דניאל שמיל

5.12.2008 / 7:18

חברות הליסינג עצרו את הרכישות בשל בעיות מימון בעקבות הקשחת תנאי האשראי, ובשל ביקוש נמוך של חברות גדולות המחזיקות בציי רכב



>> שוק הרכב ממשיך לאבד גובה, ובנובמבר חלה ירידה של 38% במכירות לעומת החודש המקביל אשתקד. למעשה, בנובמבר נמכרו רק 10,148 מכוניות, זאת לעומת 16,439 החודש המקביל אשתקד ורק 239 מכוניות יותר מבחודש החגים.



כל היבואנים סבלו מנפילה חדה במכירות: מאזדה איבדה 60%, טויוטה 41% ויונדאי 30.5%. גם הדירוג בין היצרנים השונים שונה מבעבר. בראשונה מזה חודשים רבים, יונדאי (עם 1,104 מכירות) עקפה את מאזדה (957) במספר המכירות החודשי. מותגי רכב הנמכרים בעיקר לשוק הפרטי עלו למקומות טובים יותר בטבלה. פולקסווגן רביעית עם 766 מסירות (עלייה של 8%) וסיטרואן ממוקמת חמישית (643 מסירות). שברולט, הנמצאת במקום הרביעי בסיכום המכירות השנתי, נמצאת במקום, השמיני בלבד במסירות של נובמבר, עם 513 מסירות.

בשוק היוקרה נמצאת מרצדס במקום הראשון (183 מכוניות) ואאודי שנייה (179 מכוניות). אורי להב, מנהל חטיבת פולקסווגן בצ'מפיון מוטורס, חושב כי הטבלה משקפת הפעם את העדפות הצרכן הפרטי, לעומת ציי הרכב. "הפגיעה בקהל הרוכשים הפרטיים היא קטנה יותר, ולכן לא נפגענו מהבלימה".



אמיר מנס, סמנכ"ל המכירות של דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, אומר כי "קשה לדעת אם המבצעים היו הכרחיים, אך הם איפשרו את המשך המכירות". בענף הרכב מונים סיבות שונות לעצירת הרכישות בשוק. בראש ובראשונה, זו ציפייה למחירים נמוכים יותר בינואר, בשל עידכון קבוצות הרישוי. עם זאת, לפי הנתונים הנוכחיים, סביר שלא תהיה ירידה ואף תיתכן עלייה בגבולות קבוצות הרישוי ובמחירי המכוניות.



בנוסף, 2009 נתפשת כשנת דגם חדשה (גם על ידי מחירון לוי יצחק), למרות שינוי שיטת החישוב של גיל הרכב על ידי משרד התחבורה. כעת מחושב הזמן בחודשים, מאז עליית הרכב על הכביש, ולא לפי השנה בה הוא יוצר. חברות הליסינג עצרו את רכישותיהן משתי סיבות נוספות: בעיות מימון בשל הקשחת תנאי האשראי של הבנקים וביקוש נמוך יותר של חברות גדולות המחזיקות ציי רכב. לכל זאת יש להוסיף את אווירת המיתון, בגללה אנשים דוחים רכישות גדולות ויקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully