וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה שהקפיצה את נתניה

רנית נחום-הלוי

5.12.2008 / 8:14

השקעה של עיריית נתניה בתשתיות והעלאת סטנדרטי הבנייה הפכו את קרית השרון לשכונה מבוקשת, שמעלה גם את מחירי הדירות בסביבה



>> היא ממוקמת בחלקה המזרחי של העיר, כמעט מנותקת. מחלונות הדירות בה נשקפים שטחים פתוחים או בניינים, והיא נמצאת בתפר של שני אזורי תעשייה, בית עלמין ושכונות ותיקות בעלות חזות מיושנת. ובכל זאת, שכונת קרית השרון בנתניה, המאכלסת כיום כ-11,000 תושבים ומיועדת לבנייה של כ-5,000 יחידות דיור בסך הכל, היא אחת השכונות המועדפות על משפרי דיור מהעיר והסביבה.



אם בתחילה שיווק המקום לא עלה יפה, לא היו דרכי גישה ראויות ולא היו רחובות מוגדרים, הרי שבהמשך עלה מעמדה של קרית השרון כתוצאה מפיתוח מואץ של תשתיות ושירותים קהילתיים שביצעה העירייה. מבחינתה של זו, המטרה היתה למשוך למקום אוכלוסייה ברמה סוציואקונומית גבוהה. יעד זה הושג בשלוש דרכים: בניית יחידות דיור גדולות (ארבעה חדרים ומעלה), השקעה בתשתיות, מבני ציבור וחינוך כבר בשלבים הראשונים ושיתוף מלא של האוכלוסייה.

"קרית השרון היא תוכנית ותיקה שקיבלה תנופה החל ב-2003", מסביר מהנדס העיר פול ויטל. "כבר אז הבהרנו לכל היזמים והקבלנים שנכנסו לאזור כי אנו דורשים מצוינות ואיכות מגורים גבוהות ביותר. הענקנו זכויות בנייה גבוהות, אך בתמורה דרשנו סטנדרט גבוה של עבודה - דירות עם מרפסות, לובי גבוה, חדרים מרווחים וייחוד ארכיטקטוני. מי שהחל את הבנייה קודם לכן קיבל הנחיות לשדרג את המבנה, כמו ציפויו באבן, לובי כפול, כניסה מפוארת יותר ופיתוח גינות ציבוריות. כל זה שינה מהקצה אל הקצה את איכות הבנייה והאזור כולו. אין קבלן אחד שלא שינה את הבנייה שלו. זה ללא ספק סייע להם מבחינה שיווקית".



כיום נהנית השכונה מיתרונות רבים בשל קירבתה לתחנת הרכבת בנתניה ולמכללת נתניה, וכן בשל הקירבה לפארק העסקים והטכנולוגיה קרית ספיר (לשעבר אזור התעשייה פולג) הכולל שירותים פיננסיים, חברות היי-טק ומקומות בילוי והסעדה. הראשונים שהגיעו למקום היו דווקא תושבי כפר סבא, רעננה והרצליה, שמצאו בפרויקט החדש אופציה טובה לרכישת דירות במחירים סבירים.



"מדובר בעיר חדשה ממש", מסביר זכיין אנגלו סכסון בנתניה אמנון גל. "פעם זו היתה שכונה שכוחת אל. כיום זו עיר ממש, עם כל היתרונות של קירבה לכביש החוף. השכונה מתחברת לשאר חלקי העיר באמצעות מודעות של התושבים ליתרונות בשכונה. הדבר בא לידי ביטוי במחירי הדירות שעלו בשלוש השנים האחרונות בכ-20%, לעומת 10% בלבד ביתר השכונות בעיר".



דירת ארבעה חדרים בקרית השרון נמכרת כיום במחיר של 1.1-1.2 מיליון שקל, ומחיר פנטהאוז יכול להגיע ל-1.7-1.8 מיליון שקל. לדברי זכיינית אנגלו סכסון בנתניה שוש ערער, פיתוח השכונה השפיע גם על מחירי הדירות בסביבה. כך למשל, בשכונת קרית רבין הסמוכה, המתאפיינת בבניינים נמוכים בני שלוש קומות, דירות גן ודופלקסים, נמכרות כיום דירות 3 חדרים בכ-900 אלף שקל. רק לפני כשנה הוצעה דירה דומה בכ-750 אלף שקל.



עיריית נתניה, שהתברכה ברצועת חוף ארוכה במיוחד המשתרעת לאורך כ-13.5 ק"מ, החליטה לשדרג את הטיילות בעיר בהשקעה כוללת של כ-45 מיליון שקל. בטיילת המצוק המשתרעת ממלון כרמל ועד לחוף ארגמן פותחו מדשאות, פרגולות ואתרים למצנחי רחיפה, והטיילת זכתה במקום הראשון בפרס "מגשים ישראל יפה" ל-2004. טיילת הראשונים מכיכר העצמאות ועד רחוב גד מכנס מתהדרת בתשע פרגולות מעוצבות ובמעלית שקופה היורדת ממצוק הכורכר אל חוף הים.



"אזור החוף נתניה הוא אחד היוקרתיים בארץ", מסבירה ערער. "הבנייה היא מאוד איכותית, ומאופיינת בקוטג'ים ובבניינים גבוהים עם נוף לים. אם לפני ארבע שנים מגרש בחצי דונם לבניית ארבע יחידות עלה כ-850 אלף דולר, כיום ניתן להשיג מגרש כזה בכ-1.4 מיליון דולר. כמו כן, קרקע ליחידת דיור עלתה מ-60 אלף דולר לפני ארבע שנים לכ-130 אלף דולר כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully