וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים כמקפצה נדל"נית

רנית נחום-הלוי

5.12.2008 / 8:14

ההשקעה במוסדות ציבוריים ופארקים המיועדים לילדים הקפיצה את הדימוי של חולון



>> "גינת הגמדים', "הכינה נחמה", "דירה להשכיר", "דודי שמחה", "המפוזר מכפר אז"ר" ו"שמוליקיפוד" - הם חלק משמות גני הסיפור שהקימה עיריית חולון בעשור האחרון כחלק משינוי תדמית העיר. תחת ניהולו של ראש העיר מוטי ששון וביוזמתה של מנכ"לית העירייה חנה הרצמן עברה העיר חולון שינוי תדמית. מעיר ה"חי בר" (כינוי גנאי לחולון, יפו, בת ים וראשון לציון) שונתה תדמיתה ל"עיר הילדים" הישראלית.



כדי לבסס תדמית זו הוקם מוזיאון הילדים הישראלי והוקמו גני סיפור ברחבי העיר - גני משחקים עם מוטיבים עיצובים מספרי ילדים. לא עבר זמן רב, ובעיר הוקם פארק פרס, "חווידע" - מוזיאון מדע חווייתי לילדים, והמדיטק - מתחם תרבות הכולל ספרייה ציבורית משוכללת, הגדולה מסוגה בארץ, לילדים ומבוגרים; תיאטרון ילדים, בית ספר לדרמה וסינמטק. ממול הוקם קניון חולון.

"בהתחלה אף אחד לא הבין מה זה גני סיפור", מסבירה זכיינית אנגלו סכסון, הילה מושקטל. "כיום כולם מבינים שזה חלק מריאה ירוקה: פרויקט מרהיב שפיתחה העירייה ובמסגרתו יצרו מיטב האמנים הישראלים פסלי ענק בהשראת סיפורי ילדים אהובים. גני הסיפור אולי לא משפיעים משמעותית על מחירי הדירות, אבל בהחלט מקלים על המכירה. מי שגר ליד גן פיסול יכלול את העובדה הזו במידע שהוא מוסר על הדירה".



כיום מעטרים את העיר חולון 26 גני סיפור שונים, והשטחים הירוקים בעיר מתפרשים על שטח של כ-1,200 דונם. על כל זאת זכתה העיר חולון במשך חמש שנים ברציפות לציון של "חמישה כוכבי יופי" מטעם המועצה לישראל.



"חיפשנו משהו שיבדל אותנו משאר הערים בסביבה", מסבירה מנכ"לית העירייה הרצמן. "ברגע שהגדרנו את נושא הילדים כחזון, כל העשייה, התכנון האדריכלי ופיתוח השכונות נבנו תחת הקונצפט הזה. במסגרת ההנחיות לאדריכלים ביקשנו להוסיף חדרי פעילות וליצור נגישות נוחה מחצרות הבניינים לגנים. בנינו מגרשי חניה תת קרקעיים ולא עיליים, המאפשרים תכסית ירוקה, שבילי אופניים ושבילי ההליכה.



"בהמשך יצרנו גם שבילי הליכה נוחים לבתי הספר, שיפרנו את חזות מוסדות החינוך, הקמנו עוד מרכזים קהילתיים והרחבנו את מוסדות התרבות. כל זה ביחד יצר גורם משיכה חדש לאוכלוסיות שהגיעו לחולון מיישובים אחרים".



מנתוני העירייה עולה כי בשנים האחרונות נרשמה עלייה במספר התושבים בעיר: מ-165.8 אלף תושבים ב-2004 ל-169.8 תושבים ב-2008. עקב שדרוג פני העיר והביקוש הגבוה לדירות, עלו מחירי הדיור. בעוד שבשנת 2005 יחידת דיור בת 5 חדרים עלתה כ-863 אלף שקל, ב-2008 האמיר מחירה הממוצע ל-912 אלף שקל.



גורם נוסף ששידרג את חולון הוא ההגעה להסדר משפטי עם הבעלים הרבים של הקרקעות במתחם ח-300 - שכונת קרית פנחס אילון, בשטח של 800 דונם - המשתרע מרחוב דוד אלעזר ועד מתחם רחוב ביאליק. ברגע שניתן אור ירוק, החלה העירייה להשקיע בפיתוח המקום עוד קודם לבנייה.



השכונה כוללת כיום את קניון חולון, מתחם המדיטק, סינמטק, מוזיאון לעיצוב שייפתח בקרוב, מרכז ספורט, קאנטרי קלאב ו-12 גני סיפור. במקום נבנו כ-2,500 יחידות דיור, ויש אישור לבניית 4,100 יחידות דיור נוספות, מתוכן כ-200 קוטג'ים. כמו כן קיימת תוכנית נוספת בשם ח-501 הנמצאת בהליכי אישור סופיים. ברגע שתאושר, מספר יחידות הדיור במקום יגיע ל-7,800 סך הכל.



"השכונה השפיעה על כל העיר", מסביר דודי כהן, זכיין רימקס אביב בחולון. "יש בה יחידות דיור בשטח של 100 מ"ר ויותר, ברמת גימור גבוהה, עם מחסנים לדירות, יחידות הורים ולובי מרשים. אם עד עכשיו שכונות נוה רמז וקרית שרת הסמוכות נחשבו לצדדיות, עכשיו הן מאוד מרכזיות ורחוב סוקולוב, שנחשב עד אז למרכז העיר, נדחק מעט".



לדברי מושקטל, בשכונת קרית שרת הגובלת בקרית פנחס אילון עלו מחירי הדירות בכ-20%. דירת 4 חדרים ברחוב מפרץ שלמה שנרכשה לפני כשנה ב-165 אלף דולר נמכרת כיום תמורת כ-200 אלף דולר. בשכונת נוה רמז הסמוכה לקרית אילון והמאופיינת בבנייה נמוכה של 3 קומות, עולה דירת 4 חדרים בבניין ללא מעלית קרוב למיליון שקל. עד לפני כשנה הוצעה דירה דומה ב-900 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully