וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מחירי הבתים של אקונומיסט: ארה"ב ובריטניה מובילות את המפולת במחירי הנדל"ן בעולם

אקונומיסט

5.12.2008 / 14:38

מהסקר עולה כי הירידות במחירי הבתים התפשטו ברחבי העולם בחודשים האחרונים



"מה שקורה כאן, נשאר כאן", זה הסלוגן שבו משתמשים כדי למשוך תיירים ללאס וגאס. למרבה הצער, אי אפשר לומר זאת על מצב שוק הדיור בעיר. בספטמבר, ירדו מחירי הבתים ב-31.3% לעומת השנה שעברה, לפי מדד S&P/קייס-שילר של מחירי הבתים באמריקה, והבעיה של לאס וגאס מתפשטת כעת לכל רחבי העולם. לפי מדד מחירי הבתים של אקונומיסט, שוק הדיור בארה"ב מוביל את הירידות ב-20 המדינות שנכללו בסקר. אך המצב אפילו גרוע יותר מכפי שהוא נראה. בהשוואה לרבעון השני, ירדו המחירים ב-11 מתוך 16 המדינות שבהן נתוני הדיור היו זמינים. מהמחקר עולה כי לפנינו האטה עולמית ארוכה.



בארה"ב, הקריסה דרסטית הן בחומרתה והן בהיקפה: מחירי הבתים ירדו בכל הערים במדד 20 הערים של קייס-שילר בספטמבר. בהיבט החיובי יותר, התאחדות המשכנתאות האמריקאית מסרה ב-3 בדצמבר כי הבקשות למשכנתאות, מדד המעיד על הביקוש העתידי לבתים, עלה בסוף נובמבר. זאת בעקבות הירידה בריביות לטווח הארוך בעקבות התחייבות הממשל האמריקאי לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות בסך 500 מיליארד דולר מחברות במימון ממשלתי כגון פאני מיי ופרדי מאק, ו-100 מיליארד דולר לרכישת האג"ח שלהן. אולם בקשות רבות למשכנתאות נדחות, על רקע המצב הכלכלי הקשה.



על מנת לקבל אומדן לגבי התפשטות המשבר, ניתן לבחון את המצב בסין. מחירי הבתים עדיין גבוהים מעט לעומת השנה שעברה, אך ברבעון השלישי נרשמה ירידה. בערים הגדולות, התמונה אפילו קודרת יותר. מחירי הבתים בשנחאי ירדו ב-19.5% ברבעון השלישי, מסרה סבילס, סוכנות נדל"ן בינלאומית. בניית הבתים, המשרדים והמפעלים ירדה ב-16.6% באוקטובר, לפי חברת מקווארי סקיוריטיס. החברה צופה כי פעילות הבנייה תרד ב-30% ב-2009, לאחר שהתרחבה ב-9% בתשעת החודשים הראשונים של השנה.



מברקליס קפיטל נמסר כי מחירי הבתים עשויים ליפול ב-15% נוספים בשנתיים הבאות, לפני שתירשם התאוששות. לאלו שמבקשים להמר על שוק הנדל"ן עדיך לנסות את מזלם בשולחנות ההימורים בלאס וגאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully