וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי בוחן דרכים לעודד את הציבור לקנות בתים - עשוי להפחית את הריבית על המשכנתאות

סוכנויות הידיעות

5.12.2008 / 15:29

ראש ממשלת בריטניה יפעיל לחץ על הבנקים להוריד ריבית



משרד האוצר האמריקאי שוקל הצעה להפחית את הריבית על המשכנתאות לרכישת בתים חדשים, על מנת לעודד את הציבור לרכוש בתים, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". ראש ממשלת בריטניה אמר כי יפעיל לחץ על הבנקים להוריד את הריבית, בעקבות הורדות הריבית החדות של הבנק המרכזי של בריטניה.



לפי התכנית יעניקו ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק משכנתאות בריבית של כ-4.5%, נמוך ב-1% משיעור הריבית הנוכחי.



צעד זה נשקל כחלק מהניסיון המתמשך של משרד האוצר להפחית את שיעור עיקולי הבתים, שנמצא בלב המשבר הפיננסי. הממשל שוקל לרכוש אג"ח מגובות במשכנתאות מפאני מיי ופרדי מאק, בנוסף למשכנתאות שזוכות לערבות ממשלתית של משרד הדיור הפדרלי. לא ברור האם ההצעה תכלול משכנתאות במימון חוזר, אשר יכולות לסייע לבעלי בתים לעבור את ההאטה הכלכלית.



בנפרד, ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר היום כי ילחץ על הבנקים להוריד את שיעורי הריבית לצרכנים לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית לרמה הנמוכה ביותר מאז 1951, מ-3% ל-2%. חלק מהבנקים העבירו את הפחתת הריבית ללקוחותיהם שמחזיקים במשכנתאות בריבית משתנה, אך אחרים הפחיתו את הריבית על המשכנתאות בשיעור נמוך בלבד.



הליפקס, ספקית המשכנתאות הגדולה בבריטניה, מורידה את שעור הריבית על המשכנתאות שלה ב-0.25%. החברה הודיעה כי העבירה את הורדות הריבית הקודמות ללקוחותיה, וכי כעת עליה לנהל את עסקיה באופן מסודר והדרגתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully