וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פימקו, מוחמד אל-אריאן: "התוצר של ארה"ב צפוי לצנוח עד 5% ברבעון הנוכחי"

נמרוד הלפרן

5.12.2008 / 20:22

זאת לנוכח נתוני התעסוקה העגומים שפורסמו היום, אמר מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם


מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, העריך היום כי נתוני התעסוקה העגומים שפורסמו היום בארה"ב מבשרים על נפילה צפויה של 4% או 5% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ברבעון הרביעי של השנה.

"נפילה חדה ביותר בתוצר ברבעון הנוכחי, בשיעור צמיחה שלילי של 4% או 5%, היא בהחלט אפשרות כעת", אמר אל-אריאן, המשמש כמנכ"ל פימקו ביחד עם מייסד הקרן, ביל גרוס, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "נתוני התעסוקה המטרידים שפורסמו היום מהווים עוד המחשה חדה ללחצים הגוברים העומדים בפני כלכלת ארה"ב", הוסיף.

מוקדם יותר היום דיווח משרד התעסוקה האמריקאי כי מספר המשרות בשוק העבודה בארה"ב נפל בחודש שעבר ב-533 אלף - הנפילה החדה ביותר זה 34 שנים - וכי מתחילת השנה צנח מספר המשרות ב-1.91 מיליון. שיעור האבטלה בארה"ב עלה בנובמבר ל-6.7% - רמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 1993.

בראיון לערוץ CNBC לפני שבועיים , העריך אל-אריאן כי התוצר הגולמי של ארה"ב ירשום צניחה חופשית ברבעון הנוכחי. "מדובר במשבר של המערכת עצמה, לא במשבר פנימי של המערכת", אמר אל-אריאן בראיון ל-CNBC. "אנו עדים לשינוי בסיסי בפניו של השוק בטווח הארוך", הוסיף.

אל אריאן, הודיע במפתיע בסתיו שעבר על פרישתו מתפקיד מנהל קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד, לאחר שנתיים בלבד, ועל חזרתו לפימקו, בה עבד לפני כן במשך 7 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully