וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את דירוג האשראי של מוטורולה לדרגת "זבל"

נמרוד הלפרן

5.12.2008 / 20:54

זאת עקב ההאטה בשוק מכשירי הסלולר העולמי; אינה שוקלת הורדת דירוג נוספת


חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה היום את דירוג האשראי של מוטורולה (סימול MOT), יצרנית הטלפונים הסלולרים השלישית בגודלה בעולם, לדרגת "זבל", בעקבות ההאטה בשוק מכשירי הסלולר העולמי. S&P הורידה את דירוג האשראי לטווח הארוך של מוטורולה מדרגת BBB לדרגת BB פלוס, או דרגת "זבל", אולם ציינה כי אינה שוקלת הורדות דירוג נוספות. עוד מסרה S&P כי תחזית האשראי לחברה יציבה.

"הורדת דירוג האשראי הנוכחית משקפת את האתגרים התפעוליים המתמשכים בחטיבת מכשירי הסלולר של החברה, אשר אינם צפויים להשתנות בטווח הבינוני, ואשר פוגעים ברווחים", אמר אנליסט האשראי של S&P, ברוס היימן.

לפני כחודש הודיעה מוטורולה כי תפטר 3,000 עובדים, או 4.5% מכוח העבודה שלה, מרביתם בחטיבת הטלפונים הסלולרים של החברה, ותמקד את פעילותה בשווקים החזקים ביותר שלה דוגמת צפון אמריקה. בתחילת השבוע החליטה מוטורולה ישראל על פיטוריהם של כ-50 עובדים, על רקע הקיצוצים בכוח העבודה העולמי של החברה.

בסוף אוקטובר הודיעה מוטורולה גם על דחיית תוכניתה להפוך את חטיבת הטלפונים הסלולרים המפסידה שלה לחברה נפרדת, והעריכה כי צפויה היחלשות נוספת בעסקי הטלפונים הסלולרים של החברה בשנת 2009. הספין אוף של החטיבה, אשר תוכנן במקור לרבעון השלישי של השנה הבאה, נדחה לאחרי שנת 2009 בשל התנאים המקרו כלכליים, המשבר בשווקים הפיננסים ושינויים המתבצעים בחטיבה, מסרה מוטורולה באותה עת.

מוטורולה רשמה ברבעון השלישי של השנה הפסד נקי של 397 מיליון דולר, לעומת רווח של 60 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הפסדיה של החברה הלכו והתרחבו מאז תחילת שנת 2007 לאחר שאיבדה נתח שוק לטובת מתחרותיה הגדולות בשוק מכשירי הסלולר, נוקיה הפינית וסמסונג הדרום קוריאנית. בה בעת, לא הצליחה מוטורולה לפתח דגם פופולרי חדש את יפצה את הירידה במכירות סדרת מכשירי Razr המצליחה.

נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, הזהירה אתמול כי מכירות תעשיית הסלולר העולמית צפויות לצנוח בשנה הבאה בלפחות 5% לעומת 2008 - ולרשום בכך ירידה ראשונה במכירות המגזר מאז שנת 2001. כמו כן, הורידה אתמול נוקיה את תחזיתה למכירות תעשיית הסלולר לרבעון הנוכחי, וצופה כעת מכירות של פחות מ-330 מיליון מכשירים ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully