וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: מיקרוסופט תפספס התחזיות לראשונה מאז 2000; אינטל תפטר 6,000 עובדים

נמרוד הלפרן

5.12.2008 / 22:23

אינטל צפויה לשוב ולהוריד תחזית המכירות לרבעון הנוכחי לאחר שחתכה אותה לפני 3 שבועות


אנליסטים בוול סטריט סיפקו היום תחזיות עגומות לענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט ואינטל, על רקע התגברות חוסר הוודאות בשוק הטכנולוגיה בעקבות המיתון הכלכלי העולמי. לפי התחזיות, מיקרוסופט עלולה להחמיץ את תחזיות האנליסטים לראשונה מאז תחילת העשור, ואילו אינטל צפויה לשוב ולהוריד את תחזית המכירות לרבעון הנוכחי ולפטר עד 7% מכוח העבודה - 6,000 עובדים.

מיקרוסופט (סימול MSFT), חברת התוכנה הגדולה בעולם, עשויה להיאלץ להוציא אזהרת רווח ומכירות לראשונה מאז שנת 2000, בעקבות קיפאון בהוצאות הטכנולוגיה של צרכנים וחברות, העריכה היום אנליסטית התוכנה של UBS, התר בליני, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

בליני, אשר הוכתרה כאנליסט התוכנה המוביל בארה"ב על ידי כתב העת "אינסטיטושיונל אינווסטור", צופה כי ענקית התוכנה תרשום ברבעון הרביעי רווח של 48 סנט למניה על מכירות של 16.7 מיליארד דולר. זאת לעומת הטווח התחתון של תחזיות מיקרוסופט, העומד על רווח של 51 סנט למניה ומכירות של 17.3 מיליארד דולר ברבעון.

אזהרת הרווח והמכירות האחרונה של מיקרוסופט היתה בחודש דצמבר 2000, והיתה באותה עת הראשונה מזה עשור. כל אחת מחמש החטיבות של מיקרוסופט עלולה להחמיץ את תחזיות האנליסטים ותחזיות החברה עצמה ברבעון הנוכחי, אמרה בליני. עוד ציינה כי ענקית התוכנה לא תוכל לקצץ את הוצאותיה בהיקף הנדרש כדי שתצליח לעמוד ביעדי הרווח.

"העסקים פתחו בשביתת קניות בדיוק כמו הצרכנים", אמר בליני בראיון לבלומברג. "אתם רואים את נתוני התעסוקה שפורסמו היום - אינני חושבת שאנשים עסוקים עכשיו בשדרוג המחשבים הניידים והאישיים שלהם", הוסיפה.

מוקדם יותר היום דיווח משרד התעסוקה האמריקאי כי מספר המשרות בשוק העבודה בארה"ב נפל בחודש שעבר ב-533 אלף - הנפילה החדה ביותר זה 34 שנים - וכי מתחילת השנה צנח מספר המשרות ב-1.91 מיליון. שיעור האבטלה בארה"ב עלה בנובמבר ל-6.7% - רמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 1993.

אנליסטים סיפקו היום תחזיות עגומות גם לענקית השבבים אינטל (סימול INTC). אינטל, יצרנית המעבדים למחשבים אישיים הגדולה בעולם, עשויה לשוב ולהוריד את תחזית המכירות לרבעון הנוכחי - שלושה שבועות בלבד לאחר שחתכה את תחזית המכירות לרבעון הנוכחי בכמיליארד דולר לרמה של כ-9 מיליארד דולר. כך העריך היום האנליסט קרייג ברגר מבית ההשקעות פרידמן, בלינגס רמזי.

ברגר העריך עוד כי החברה צפויה לבצע קיצוצים בכוח העבודה ולהקפיא ולצמצם את העלאות השכר והבונוסים - מהלך שיאפשר לענקית השבבים לחסוך מיליארד דולר בשנה, ויתרום 13 סנט לשורת הרווח השנתי למניה.

"בסופו של דבר, אנו צופים קיצוץ בכוח העבודה של 6% עד 7%, או 5,000-6,000 עובדים", כתב ברגר בדו"ח מחקר שפירסם היום. עוד ציין כי למשבר האשראי היתה השפעה חמורה על מכירות אינטל, במיוחד באסיה.

אנליסט אחר, ג'ון דריידן מחברת צ'רטר אקוויטי ריסרץ', העריך כי אינטל עשויה לדווח בחודש הבא על ירידה של 14% במכירות הרבעוניות - נפילה חדה יותר מתחזיות האנליסטים. עם זאת, העריך דריידן כי אינטל אינה צפויה לשוב ולהוריד את התחזיות לפני פרסום הדו"חות, וכי קיצוצים בכוח העבודה של החברה אינם צפויים לעלות על 5% מהעובדים, או 4,000 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully