וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להתמוטטות? יצרנית המכוניות קרייזלר שכרה פירמת עו"ד לייעץ לגבי פשיטת רגל

נמרוד הלפרן

5.12.2008 / 22:58

קרייזלר נמצאת בשליטת קרן ההשקעה הפרטית סרבורס - מבעלי בנק לאומי


קרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב הנמצאת בשליטת קרן ההשקעה הפרטית סרברוס - מבעלי בנק לאומי - שכרה את שירותי פירמת עו"ד ג'ונס דיי כדי לייעץ לחברה לגבי אפשרות של פשיטת רגל. כך דיווחו היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל" וסוכנות הידיעות בלומברג, מפי גורמים המקורבים למצב.

השכרת שירותי ג'ונס דיי, אשר בוצעה לפני מספר שבועות, מצביעה על כך שקרייזלר נערכת לאפשרות של פשיטת רגל במקרה שניסיונותיה לזכות בסיוע ממשלתי לא יצלחו. מוקדם יותר השבוע הזהירה קרייזלר כי ללא הלוואת גישור מיידית בסך 7 מיליארד דולר עלולה החברה להגיע לפשיטת רגל בחודש הקרוב.

קרייזלר, המעסיקה 55 אלף עובדים, דיווחה מוקדם יותר השבוע על נפילה של 47% במכירותיה בארה"ב בחודש נובמבר, ל-85 אלף כלי רכב. באחרונה גברו החששות להישרדותן של קרייזלר ויצרניות הרכב הגדולות האחרות בארה"ב, ג'נרל מוטורס ופורד. שלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב דוחקות בממשל לאשר את בקשתן לסיוע חירום בסך 34 מיליארד דולר.

סרברוס וג'נרל מוטורס הגיעו בחודש אוקטובר להסכם ראשוני על מיזוג בין ג'נרל מוטורס לקרייזלר, אולם העסקה לא יצאה לפועל בשל סירובו של הממשל לספק תמיכה בהיקף של 10 מיליארד דולר לעסקה, אמרו בחודש שעבר מקורות המקורבים למגעים.

בנוסף לכך, אנליסטים העריכו כי העובדה כי קרייזלר נמצאת בבעלות סרברוס מהווה מכשול פוליטי בדרך לאישור חבילת הצלה ממשלתית, בשל הקשרים הענפים של סרברוס בוושינגטון. יו"ר סרברוס הוא שר האוצר לשעבר בממשל בוש, ג'ון סנואו, ודירקטוריון הקרן כולל את דן קווייל, לשעבר סגן נשיא ארה"ב, בתקופת ג'ורג' בוש האב.

סרברוס רכשה בקיץ שעבר 80.1% ממניות קרייזלר תמורת 7.2 מיליארד דולר מחברת דיימלר הגרמנית, יצרנית מכוניות היוקרה השנייה בגודלה בעולם.

סרברוס, שהוקמה על ידי סטיבן פיינברג ב-92', ידועה בתשואות הגבוהות שלה בעסקות ממולחות שרקמה וביכולתה לנצל פריחה בשווקים. לחברה תיק השקעות מגוון מאוד, והיא מתמחה ברכישת חברות מתקשות, בארגונן מחדש, בשיפור תוצאותיהן ובמכירתן. עם זאת, בשנתיים האחרונות עלו תהיות לגבי מידת הצלחתן העסקית של כמה רכישות של סרברוס, בהן קרייזלר ו-GMAC - הזרוע הפיננסית לשעבר של GM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully