וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של הודו הוריד את הריבית ב-1% - הורדת הריבית השלישית בתוך פחות מחודשיים

סוכנויות הידיעות

6.12.2008 / 12:46

התקפות הטרור במומבאי ערערו את אמונם של המשקיעים הזרים בכלכלת הודו והובילו לחשש מהחרפת ההאטה במדינה



הבנק המרכזי של הודו הוריד היום את הריבית ב-1% - הורדת הריבית השלישית בהודו בתוך פחות מחודשיים – לאחר שהתקפות הטרור במומבאי בשבוע שעבר ערערו את אמונם של המשקיעים הזרים בכלכלת המדינה והובילו להערכות כי הצמיחה בהודו תתקשה להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי.



נגיד הבנק המרכזי של הודו, דובורי סובאראו, הודיע היום כי החליט להוריד את הריבית ב-1% לרמה של 6.5%. כמו כן, הודיע הבנק כי ינקוט בצעדים נוספים בסך 70 מיליארד רופי כדי לסייע לעסקים קטנים שנפגעו בעקבות ההאטה הכלכלית והמשבר הגלובלי, בהם חברות העוסקות ביצוא וחברות במגזר הנדל"ן.



הצמיחה בהודו האטה לרמה של 7.6% ברבעון השלישי, קצב הצמיחה האיטי מאז 2004, והיצוא מהמדינה התכווץ באוקטובר – לראשונה מזה שבע שנים. חברות בינלאומיות גדולות כמו מרק וגלקסו סמית-קליין הקפיאו את נסיעות העסקים של עובדיהן להודו לאחר התקפות הטרור במומבאי, שהובילו למותם של 163 בני אדם בחודש שעבר, וההערכות הן כי החשש מחוסר יציבות בהודו יובילו להימלטות משקיעים זרים מהמדינה ויכביד על הצמיחה הכלכלית.



40% מהמימון שגייסו חברות הודיות בשנה שעברה הגיע מהנפקת מניות בבורסת מומבאי, שקרסה מאז תחילת השנה ביותר מ-50%, ובאמצעות השקעות זרות. ממשלת הודו צופה כי הצמיחה הכלכלית תאט לרמה של 7% בשנה הפיסקלית שתסתיים במארס – קצב הצמיחה האיטי ביותר בהודו מאז 2003.



שר המסחר ההודי, קמאל נאת, אמר אתמול כי הממשלה תחשוף בשבוע הבא חבילת תמריצים כלכליים כדי לסייע למגזר הפרטי. תחזיות הכלכלנים הן כי ממשלת הודו תחשוף חבילת תמריצים בסך 750 מיליארד רופי (15 מיליארד דולר) כדי לחדש את קצב הצמיחה. אתמול הוריד ממשלת הודו את מחירי הדלק ב-10%, במטרה לבלום את האינפלציה ולעודד את הצריכה הפרטית.



ראש ממשלת הודו, מנמוהאן סינג, אשר פתח את שעריה של הודו למשקיעים חיצוניים כשר אוצר בשנות ה-90, לקח עליו בשבוע שעבר את תפקיד שר האוצר והעביר את שר האוצר הקודם לתפקיד שר הפנים, במטרה להתמודד עם המשבר הכלכלי ועם איום הטרור שפקדו את המדינה. סינג, כיום בן 76, כיהן כנגיד הבנק המרכזי בהודו בין השנים 1982 ו-1985. סינג כיהן כשר האוצר בהודו בין השנים 1991 ו-1996. במסגרת תפקידו, הוא הוריד את מכסי היבוא, אפשר חברות שאינן הודיות כמו פורד להקים מפעלים והסיר תקנות שדרשו אישור ממשלתי להקמת מפעלים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully