וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית רשת הביטחון תוצג ביום שני בפני אולמרט ובר-און

מוטי בסוק

6.12.2008 / 19:30

במרכז התוכנית: השקעות מאסיוויות בתשתיות והתוכנית הפיננסית שנועדה להגדיל את נזילות האשראי במשק


שר האוצר, רוני בר-און, יתאר מחר בממשלה את מצב המשק, על רקע המשבר הכלכלי בעולם. מחר (ראשון) יציג הצוות הבכיר של האוצר, בנק ישראל ומשרד רה"מ, את התוכנית שגיבש לנושא רשת הביטחון.

במרכז הסקירה של בר-און בממשלה תעמוד תוכנית ההאצה של משרדו, על שני הפרקים המרכזיים שלה, ההשקעות המאסיוויות בתשתיות והתוכנית הפיננסית שנועדה להגדיל את נזילות האשראי במשק. בר-און צפוי לומר לממשלה כי החלטת ראש ועדת הכספים של הכנסת, אבישי ברוורמן, בשבוע שעבר- שלא לאשר את תוכנית האצה של הממשלה, כל עוד הממשלה לא הגישה לוועדה תוכנית לרשת בטחון לחסכון הפנסיוני - היתה מוטעית, שכן כל יום של עיכוב בתוכנית האצה פוגע במשק. לדבריו, ללא אישור תוכנית החרום, עלול להיווצר קיפאון בפעולות הממשלה, בעיקר על רקע היעדר תקציב מדינה מאושר לשנת 2009, שישפיע באופן שלילי על הצמיחה במשק.

מחר ובשני בבוקר ישלים הצוות הבכיר לנושא רשת הביטחון את המלצותיו. ביום שני יציג הצוות את המלצותיו לרה"מ, אהוד אולמרט, ולשר האוצר בר-און. בצוות ארבעה בכירים באוצר: המנכ"ל, ירום אריאב; ראש אגף תקציבים, רמי בלינקוב; הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי, והחשב הכללי, שוקי אורן. אליהם יצטרפו המשנה לנגיד בנק ישראל, צבי אקשטיין וראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ, מנואל טרכטנברג.

בשבוע וחצי האחרון הצליחו אנשי האוצר לשכנע את אקשטיין וטרכטנברג כי רשת הביטחון אינה פתרון כלכלי יעיל בהתחשב במקורות המשק, כי היא תיטיב בדרך כלל עם מעטים שיש להם על חשבון רבים יותר שאין להם, וכי הפעלתה תשעבד את תקציב המדינה לשנים הבאות. אולמרט תומך ברשת בטחון רחבה ואילו בר-און מתנגד לכל פתרון של רשת ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully