וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת ההתמזגות בבורסות העולם נמשכת למרות המשבר: NYSE-יורונקסט מנהלת מגעים עם דויטשה בורסה

סוכנויות הידיעות

6.12.2008 / 20:42

המשבר בשווקים הוביל לירידה בהיקף המניות הנסחרות בבורסות, ומיזוג יאפשר לחברות לקצץ הוצאות



דויטשה בורסה, בורסת המניות הגדולה באירופה לפי שווי שוק, מנהלת שיחות מיזוג כיום עם NYSE יורונקסט, מפעילת הבורסות הגדולה בעולם - כך דיווח היום המגזין הגרמני "דר שפיגל".



לפי הדיווח, מנכ"ל דויטשה בורסה, ריטו פרנקיוני, הציג לדירקטוריון הבורסה הגרמנית בחודש שעבר מסמך בן 13 עמודים שמפרט את תנאי המיזוג המוצע עם NYSE-יורונקסט. החברה הממוזגת תמשיך להיות מנוהלת ידי פרנקיוני גם לאחר המיזוג.



דובר מטעם דויטשה בורסה סירב להתייחס לדיווח, וכך גם דובר מטעם NYSE-יורונקסט. מיזוג בין שתי מפעילות הבורסות יאפשר להן לקצץ בהוצאות, לאחר שהמשבר בשוקי המניות ברחבי העולם בשנה האחרונה הוביל לירידה בהיקף המניות הנסחרות. היקף המסחר במניות בגרמניה נפל ב-49% ל-137.4 מיליארד יורו בנובמבר, לפי דויטשה בורסה.



גם מערכות מסחר חלופיות, כמו מפעילת פלטפורמות המסחר האלקטרוני באטס טריידינג, נוגסות גם הן בהכנסותיהן של הבורסות. המתחרה נאסד"ק הגדילה את דריסת הרגל הבינלאומית שלה בתחילת השנה, כשרכשה את מפעילת הבורסות הסקנדינבית OMX והשיקה בספטמבר פלטפורמת מסחר חדשה.



מניותיה של דויטשה בורסה עצמה נפלו ב-63% מאז תחילת השנה, והחברה מחזיקה בשווי שוק של 9.8 מיליארד יורו (12.5 מיליארד דולר). מניותיה של NYSE יורונקסט נפלו ב-76% מאז תחילת השנה, דבר המציב את שווי השוק שלה על רמה של 5.7 מיליארד דולר. דויטשה בורסה מחזיקה בבעלות חלקית על יורקס, בורסת החוזים העתידיים הגדולה באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully