וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אופ"ק, חכיב חליל: על שוק הנפט להיערך לקראת הורדת תפוקה מפתיעה בחומרתה

סוכנויות הידיעות

6.12.2008 / 21:40

בראיון עם סוכנות הידיעות אי.פי, הזהיר חליל כי מדינות הארגון יחליטו החודש על הורדת תפוקה שתזעזע את השווקים


על שוק הנפט להיערך לקראת הורדת תפוקה מפתיעה בחומרתה כאשר שרי אופ"ק ייפגשו ב-17 בדצמבר - כך אמר נשיא אופק, חכיב חליל, בראיון לסוכנות הידיעות אי.פי.

במהלך הראיון רמז חליל כי הורדת התפוקה הקרובה של ארגון אופ"ק, האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, תהיה חדה מהצפוי כשאמר כי "הקונצנזוס מורה כעת על הורדה משמעותית ברמות התפוקה". חליל סירב לפרט כמה חדה תהיה הורדת התפוקה, אך אמר כי היא תהיה חמורה וציין כי התחזיות הן להורדה של 2 מיליון ליום.

הורדת תפוקה שתטלטל את השווקים תסייע לבלום את הנפילה במחירי הנפט, אמר חליל. "הדרך הטובה ביותר היא להפתיע אותם, ואני מקווה שההחלטה תעשה זאת", לדבריו. חליל הוסיף כי "ככל שההחלטה תהיה חדה יותר, כך המחירים יעלו".

אופ"ק הוריד את תפוקת הנפט שלו ב-1.5 מיליון חביות ליום באוקטובר, אך ההחלטה לא בלמה את הנפילה החדה במחירי הנפט. בשבוע שעבר החליט אופ"ק לדחות את הורדת התפוקה שלו מה-29 בנובמבר ל-17 בדצמבר- ההחלטה הובילה לנפילה חדה נוספת במחיר הנפט הגולמי. ביום שישי ננעל מחיר הנפט בשפל של ארבע שנים - 40.81 דולר לחבית - לאחר שנפל ב-25% במהלך השבוע וצנח ב-72% מאז שנגע בשיא של 147.27 דולר לחבית בחודש יולי.

חליל קרא ליצרניות הנפט שאינן חברות באופ"ק, בהן רוסיה, לסייע לארגון לבלום את הנפילה במחיר הנפט, והכיר בכך שלארגון יש יכולת מועטה בלבד לשלוט על המחירים כעת בשל ההאטה הגלובלית שהובילה לירידה חדה בביקוש.

כמו כן, אמר חליל כי קביעת רמות התפוקה הפכה ל"בעיה קפקאית", מאחר שאופ"ק אינו רוצה לפגוע בהכנסותיו אך גם לא מעוניין להחמיר את המיתון באירופה ובארה"ב. "אנחנו מפיקים רק 40% מהתפוקה העולמית. במערכת לא יציבה, אתה מגיב בשיטה של ניסוי וטעייה. אני באמת לא חושב שמדינות אופ"ק רוצות לפגוע בכלכלה העולמית", אמר חליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully