וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה השלים בסוף השבוע עסקה למכירת 4,500 דירות בקנדה ברווח של 200 מיליון ד'

מאת מיכאל רוכוורגר

7.12.2008 / 7:05

בלעדי TheMarker



>> חברת אלעד גרופ קנדה, שבשליטת קבוצת אלעד גרופ, זרוע הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה בצפון אמריקה, השלימה בסוף שבוע עסקת ענק. במסגרת העסקה, מכרה החברה לקונסורציום הולל גופים מוסדיים גדולים קנדיים וקבוצת משקיעים פרטית - פורטפוליו של 4,500 דירות המושכרות במלואם, בטורונטו ומונטריאול שקנדה - בתמורה ל-350 מיליון דולר (כ-1.4 מיליארד שקל). כך נודע ל-TheMarker ממקורות בחו"ל.

בניכוי התחייבויות בהיקף של כ-150 מיליון דולר, תרשום אלעד גרופ קנדה בגין העסקה הזאת רווח לפני מס של כ-200 מיליון דולר (כ-800 מיליון שקל) - דבר שצפוי להגדיל משמעותית את קופת המזומנים של אלעד גרופ, בתקופה קשה זו. כמות הדירות שנמכרה היא של יותר מ-10% מתיק הנכסים של אלעד גרופ בקנדה. את קבוצת אלעד גרופ מנהל מיקי נפתלי.



על עסקה הנרקמת נודע לראשונה בתחילת ספטמבר האחרון, ולפיה תיכננה אלעד גרופ קנדה, המנוהלת על ידי עוזי לוי (לשעבר ראש מערך הנדל"ן בלאומי), למכור כמות גדולה יותר של דירות, תמורת כ-440 מיליון דולר - אולם בסופו של דבר סיכמו הצדדים על מספרים נמוכים יותר. בכל זאת, הנתונים מעידים על כך שמצבה של הכלכלה הקנדית בכלל ושל ענף הנדל"ן פרט, עדיין לא נפגע מן המשבר הגלובלי באופן הרסני, ולכן ניתן לבצע עסקות של נכסים איכותיים במחירים אטרקטיוויים.



תמיכה לכך סיפק נפתלי כשאמר ל-TheMarker ביום שבו נודע על העסקה כי "כבר אמרנו לא פעם שבכוונתו למכור נכסים שהשבחנו בראייתנו למקסימום, כאשר אנחנו סבורים שמיצינו את פוטנציאל האפסייד. זאת, למרות שקנדה נמצאת כיום במצב כלכלי חזק ביחס לעולם בזכות עתודות נפט וההגירה החיובית".



אלעד גרופ קנדה מחזיקה ב-18 אלף יחידות דיור בקנדה המיועדות למגורים, בעיקר בערים אוטווה, טורונטו, מונטריאול וקוויבק סיטי; באלפי יחידות דיור מוגן; בכ-455 אלף מ"ר של שטחי מסחר מניבים; וכן בקרקעות לבנייה של יותר מ-9,000 יחידות דיור המיועדות למגורים ומצויות בשלבים שונים של פיתוח. בראיון שהעניק באחרונה ל-TheMarker, ציין נפתלי, כי אלעד גרופ מנהלת כיום נכסים בהיקף של 5.5-6 מיליארד דולר (עם הון עצמי של כ-1 מיליארד דולר) - וחצי מזה באלעד קנדה.



תשובה מחלק את מניות סימיגון כדיווידנד בעין



>> חברת סמוראי השקעות שבשליטת קבוצת יצחק תשובה (באמצעות גרין הון סיכון), וכן החברות מולדבסקי היי-טק וס.ש.ד.א טכנולוגיות השלימו בסוף השבוע החולף את חלוקת מניותיהן (16%) בחברת סימיגון לבעלי מניותיה.



בעבור תשובה מדובר במהלך שני של חלוקת דיווידנד בעין בתוך כמה חודשים. שכן בימים אלה משלימה קבוצת דלק שבשליטתו את המהלך לחלוקת המניות (כדיווידנד בעין) של חברת דלק נדל"ן (שבעבור דלק היא משקולת על צווארה בשל מינופה הגבוה) לבעלי מניות קבוצת דלק, והפיכתה של דלק נדל"ן לחברה אחות של דלק - שתהיה תחת הבעלות של קבוצת תשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully