וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל מאחדת את ההפצה הבנקאית של מוצריה

מאת אתי אפללו

7.12.2008 / 7:05

בלעדי TheMarker



>> ביום רביעי וחמישי יביא מנכ"ל מגדל, יונל כהן, את תוכניות העבודה שלו לאישור דירקטוריון הקבוצה, ובשבועות שלאחר מכן יתחיל בשינוי מבני רחב היקף בקבוצת מגדל - כך נודע ל-TheMarker.

השינוי יכלול את כל חברות הקבוצה של מגדל, לרבות מגדל שוקי הון. כהכנה לכניסה של הבנקים לייעוץ הפנסיוני, בשלב הראשון מתכוון כהן להקים מערך אחד להפצה ופעילות מסודרת מול הבנקים, כשגם קרן ההשתלמות הגדולה ק.ה.ל (שנמצאת בבעלות מגדל שוקי הון) וגם פעילות הגמל של מגדל שוקי הון - ירוכזו תחת זרוע "הבנקאות" של מגדל. תחת זרוע זו ירוכזו גם מוצרי הפנסיה וביטוחי החיים של הקבוצה.



בנוסף, מגדל תתחיל כנראה בתהליך ארוך של איחוד מערכי התפעול, "בק אופיס", וכן מערכי השיווק והפרסום של הקבוצה. כרגע לקבוצה יש תשעה מערכי תפעול נפרדים, והשאיפה היא שבתהליך איטי יהיה לבסוף למגדל מערך אחד בלבד. מערך התפעול של מגדל שוקי הון לא יאוחד, מכיוון שבניגוד ליתר מוצרי מגדל שהם לטווח ארוך, מוצרי מגדל שוקי הון הם מוצרים לטווח בינוני וקצר.



על פי ההערכות בשוק, לפחות שלושה אנשים שהיו בחברות הבנות של מגדל צפויים להיכנס ולקבל תפקיד בתוך מגדל עצמה. מסוכנות ההסדר מבטח סיימון צפויים להיכנס לקבוצה אריק יוגב, מנכ"ל הסוכנות ואריק גונן, מנהל התחום המקצועי. בנוסף, מקרן מקפת יקודם רונן טוב, מנכ"ל הקרן.



כל חברות הביטוח מתלבטות בשאלות שעמן התמודד כהן בחודשים האחרונים. לאחר שרכשו חברות הביטוח קופות גמל וקרנות פנסיה מהבנקים במסגרת רפורמת בכר, הן החלו להתארגן לקליטתן ולבניית מערכי תפעול ובקרה. קליטת נכסים בהיקף כה גבוה; רפורמת הניוד, שבה ניתן להעביר נכסים בין מכשירי חיסכון שונים; והשינוי שעובר על עולם ההפצה של מוצרי החיסכון ארוך הטווח עם כניסת הבנקים לתחום הייעוץ הפנסיוני - גורמים להליכי חשיבה וארגון בתוך החברות.



אחד מסממני השינוי טמון גם באנשים שמתחילים למלא עמדות בכירות בענף הביטוח, ושיובילו את התהליכים בשנים הקרובות. על רקע זה יש מעבר של אנשי בנקאות לעולם הביטוח, שתופסים את מקומם של אנשי שיווק הביטוח הקלאסיים. הדבר בולט מאוד במעבר שעשתה מנורה מבטחים, שלאחר פרישתו של אורן אל און, שהיה איש שיווק, בחרה לשים בראש הקרן את יעקב רוזן, שהוא בנקאי. גם בראש כלל ביטוח עומד בנקאי, שי טלמון, שוויתר באחרונה על שירותיו של דני קהל, שעמד בראש תחום ביטוח החיים.



חוזקו של קהל היה בתחום השיווק. כהן הוא דווקא איש ביטוח. מגדל נמנעה מלשים בראשה ולו יוצא בנקאות אחד. ואולם את יונל מלווה כיד ימינו רונן טוב, שהוא איש שיווק בכל רמ"ח אבריו, והתמודדות עם שיווק לבנקים ולא רק לוועדי עובדים תהיה בעבורו אתגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully