וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרברוס ניצלה את קשריה בממשל כדי להשיג סיוע לקרייזלר

ניו יורק טיימס

7.12.2008 / 7:09



>> קרן ההשקעות סרברוס קפיטל מנג'מנט, שבבעלותה גם נתח מבנק לאומי, ניצלה את עושרה וקשריה בוואשינגטון כדי להשפיע על ההחלטה אם לעזור ליצרניות המכוניות בארה"ב. חברת ההשקעות רכשה לפני כשנה את קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בארה"ב, שכמו מתחרותיה שקעה עמוק בבוץ המשבר בענף. בניגוד לג'נרל מוטורס ופורד, קרייזלר היא חברה פרטית.

בתחילת נובמבר ערך שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, שיחת טלפון עם קודמו בתפקיד ג'ון סנואו. נושא השיחה היה קרייזלר. סנואו מכהן כיום כיו"ר סרברוס, שנחשבת לאחת מחברות ההשקעות החשאיות ביותר בעולם. סנואו פעל אישית בשבועות האחרונים כדי לשכנע את פולסון ואחרים בממשל הפדרלי להגיש סיוע כספי לחברות הרכב, ובכך להגן על האינטרסים של סרברוס. עוד בכיר בממשל לשעבר שפעל בשדולה של קרייזלר הוא דן קווייל, לשעבר סגן הנשיא.



ללא סיוע לקרייזלר תפסיד סרברוס 2 מיליארד דולר וחלק נכבד מהמוניטין שלה. אם הסיוע אכן יוגש לקרייזלר, סרברוס תפיק רווחים מהעסקה הכושלת, בה רכשה 80.1% מקרייזלר תמורת 7.4 מיליארד דולר מידי דיימלר הגרמנית.



מחוקקים רבים בוואשינגטון התנגדו למתן הסיוע לקרייזלר, בגלל היותה חברה פרטית. לדברי סמנכ"ל התפעול של סרברוס, מארק נפורנט, החברה מתמקדת בהשגת התוצאה הטובה ביותר בעבור קרייזלר, עובדיה ומשקיעיה. סרברוס הבטיחה למשקיעים לוותר על עמלות שקיבלה בעסקות רכישתן של קרייזלר ו-GMAC אם קרייזלר תקבל סיוע ממשלתי. "אנחנו לא עושים זאת בשביל הכסף", אמר נפורנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully