וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן יורק: אם תהיה בעיה בשל אחזקתנו בפסגות, נוותר על המניות שלנו בבנק הפועלים

מאת מירב ארלוזורוב

7.12.2008 / 7:09

בלעדי TheMarker



>> "אם תהיה איזושהי התלבטות בין אחזקתנו בפסגות לרכישת המניות בבנק הפועלים, לא נהסס לשנייה ונוותר על המניות בבנק", כך אמרו בכירים בקרן יורק ל-TheMarker. הדברים נאמרו על רקע בקשתה של קרן יורק, המחזיקה בכ-5% ממניות בנק הפועלים, להגדיל את אחזקתה בבנק ל-9.9%.

קרן יורק היא הבעלים של בית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות. פסגות היא מנהלת קרנות הנאמנות הגדולה בישראל, וכן היא הבעלים של קופת הגמל הגדולה בישראל, גדיש. פסגות, לפיכך, היא אחד הגופים המרכזיים שמערכי הייעוץ של הבנקים - הן הייעוץ הפיננסי בתחום קרנות הנאמנות הן הייעוץ הפנסיוני - עוסקים בו. כידוע, הבנקים אמורים להיות אוביקטיוויים לגבי הגופים שהם מייעצים לגביהם, ולכן אסור שתהיה להם נגיעה כלשהי לגופים המיועצים.



העובדה שיורק מבקשת להגדיל את אחזקתה בבנק הפועלים לכ-10% מעוררת שאלה אם הדבר לא יעמיד את מערך הייעוץ של בנק הפועלים בניגוד עניינים לגביה. ביורק השיבו כי ניגוד עניינים כזה אינו צפוי, מאחר שהקרן אינה רוכשת מניות שליטה בבנק אלא רק מניות רגילות, וכן שהיא תימנע ממינוי דירקטור מטעמה. כלומר, לא תהיה לה כל נגיעה לניהול הבנק. "ההשקעה שלנו בבנק הפועלים היא השקעה פיננסית בלבד", אמרו בקרן.



שאלה נוספת שעולה היא: אם הקרן תקנה את 5% הנוספים מבעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, האם הדבר לא יעמיד את אריסון במעמד של "חייבת טובה" לקרן, דבר ששוב עלול להשפיע לרעה על שיקולי מערך הייעוץ בבנק? ביורק לא השיבו ממי הם מתכננים לקנות את מניות הבנק, אם הם יקבלו את האישור לכך מבנק ישראל. ואולם הם טענו כי "חלפו הזמנים שבהם אפשר היה להשפיע על שיקול הדעת של היועצים בבנקים. כיום האוביקטיוויות של היועצים היא מחוץ לכל מחלוקת".



בכל מקרה, ביורק הדגישו כי ההשקעה במניות בנק הפועלים היא השקעה פיננסית, וכי אם תתעורר לכן התנגשות בין האחזקה של יורק בפסגות להשקעה במניות הבנק, אז "לא נהסס, ונוותר על המניות בבנק".



לא ברור אם גם המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, נדרש לתת את אישורו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully