וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיבוץ למושב: כל משפחה באיילת השחר תקבל דונם להקמת שתי יחידות דיור

מאת עמירם כהן

7.12.2008 / 7:09



>> כל בית אב בקיבוץ איילת השחר יקבל מגרש של דונם להקמת שתי יחידות דיור (עד 160 מ"ר כל אחת) ושטח של כ-200 מ"ר להקמת צימרים ותעסוקה. זאת, במסגרת פירוק והפיכת הקיבוץ למושב עובדים.

קיבוץ איילת השחר שהוקם ב-1915, יפורק וייהפך למושב עובדים. במסגרת השינוי תפוצל הקרקע החקלאית המשותפת של הקיבוץ ל"נחלות", שיוחכרו בנפרד לכל אחד מ-195 בתי האב בקיבוץ בהסכם חכירה נפרד שיחתום עם מינהל מקרקעי ישראל, אף שעיבוד הקרקעות ימשיך להיות משותף. כמו כן יחולקו הנכסים היצרניים של הקיבוץ בין חבריו כשהרווחים מהפעילות העסקית יחולקו בין החברים כדיווידנד.



הנכסים היצרניים מלבד חקלאות כוללים בית הארחה, צימרים, אטרקציות תיירותיות שונות ותעשייה. לאחר פירוק הקיבוץ יהיה זכאי כל אחד מחברי המושב החדש להשכיר ו/או למכור את נחלתו ואת חלקו בנכסים היצרניים לחברים אחרים או לרוכשים חיצוניים (בכפוף לאישור האגודה השיתופית של המושב).



לפני כשבועיים אישרה "ועדת המשנה לעניינים עקרוניים" של המועצה הארצית לתכנון ובנייה את המתווה התכנוני והפיזי של המושב החדש ובכך נסללה דרכו של איילת השחר להפוך למושב.



בקשת הקיבוץ לאפשר לכל בית אב להקים על 700 מ"ר צימרים ותעסוקה, במקום ה-200 שאושרו, נדחתה על ידי הוועדה בשל מה שהוגדר כפגיעה בשטח הפתוח ואי התאמה לתכנית המתאר לשטחים פתוחים תמ"א 35. הוועדה אישרה את בקשת הקיבוץ להקצות בחלקת המגורים מתחם קרקעי שלא יחולק בין החברים כדי לאפשר הקצאת מגרשים לבני הקיבוץ שיבקשו להצטרף למשפחותיהם ולבנות את בתיהם בסמוך להוריהם.



המהלך להפיכת הקיבוץ למושב יובא בקרוב לאישור סופי בוועדה הבין-משרדית לבחינת מעמדם של היישובים החקלאיים שככל הנראה תאשר אותו.



יצוין כי הממשלה מעדיפה שקיבוצים שהגיעו לסוף דרכם יהפכו ליישובים קהילתיים, מפני שכיישוב קהילתי עליהם יהיה למסור את קרקעותיהם החקלאיות למדינה ואילו בשינוי למושב הם ימשיכו להחזיק בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully