וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירידה של 20% במחזור הנסיעות העסקיות"

מאת עירית רוזנבלום

7.12.2008 / 7:09



>> המחזור הכספי של הנסיעות העסקיות ירד ב-15%-20% בממוצע בנובמבר, בהשוואה לינואר-ספטמבר - כך מעריכים בענף הנסיעות העסקיות, שהיקף פעילותו מוערך במיליארד דולר בשנה.



לדברי עופר חודורוב, מנכ"ל חברת הנסיעות העסקיות בי.טי.סי, כמה מהחברות הורידו בכ-50% את היקף הפעילות הכספית בתחום הנסיעות, באמצעות צמצום מספר הטיסות או מעבר ממחלקות העסקים למחלקות התיירים. עם זאת, חברות אחרות דווקא הגדילו את היקף פעילותן בתחום הנסיעות.

"בינואר-ספטמבר 2008 חל גידול של 20%-25% בהיקפי הפעילות לעומת 2007", אומר חודורוב. "הירידה שחלה בנובמבר החזירה אותנו למספרים של 2007. מעבר הנוסעים למחלקות התיירים הסב לנו פגיעה של 70 אלף דולר בנובמבר. הפגיעה לא נובעת מירידה בהיקף הפעילות, אלא מההפרש בין כרטיס שעלותו 5,000 דולר לכרטיס במחיר 1,000 דולר".



לדברי צבי קנור, מנכ"ל אמריקן אקספרס נסיעות בישראל, תקופת החגים התרכזה השנה באוקטובר, ולכן הירידה בהיקפי הנסיעות במחלקות העסקים מורגשת מנובמבר. "מבחינה מספרית, הירידה מזערית", אומר בועז וקסמן, יו"ר אופיר טורס וקרלסון-וגונלי. "פה ושם יש הוראה של חברות להימנע מנסיעה לפגישות בדצמבר ולהסתפק בשיחות ועידה, אך מנגד נוספו נסיעות של עורכי דין ורואי חשבון שצריכים לפתור בעיות משפטיות סבוכות, שלא ניתנות לפתרון בהתכתבויות באי-מייל".



כמה מהסוכנויות החלו לצמצם את סעיף ההוצאות בשל הירידה בהיקף הפעילות. באמריקן אקספרס נסיעות הוציאו עובדים רבים לחופשה מאולצת, לא מגייסים עובדים ולא מחליפים עובדים שעזבו. בבי.טי.סי לא פיטרו עובדים ולא צימצמו את מספר ימי העבודה, אך הודו כי הם מנסים להגיע ל-31 בדצמבר עם "הפרשה מינימלית לימי חופשה במאזן", לדבריהם. באופיר טורס אומרים כי לא הפחיתו את ימי העבודה ואף הוסיפו לקוחות חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully