וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התורמים ידעו במי להשקיע

צבי זרחיה

7.12.2008 / 7:09

בראש מגייסי התרומות בעבודה - הרצוג וברוורמן, שגם התברגו בחמישיה הפותחת בפריימריז



>> אילי ההון ואנשי העסקים יודעים היכן להשקיע ובפני מי לפתוח את הארנק. שר הרווחה ח"כ יצחק הרצוג ויו"ר ועדת הכספים ח"כ אבישי ברוורמן הם שיאני מגייסי התרומות במפלגת העבודה והתברגו גבוה בפריימריז בעבודה, שנערכו בשבוע שעבר.



הרצוג שזכה במקום הראשון בפריימריז, גייס מעט יותר מ-207 אלף שקל; ברוורמן שזכה במקום השלישי גייס 166 אלף שקל; ח"כ אופיר פינס, שזכה במקום השני, גייס כ-49 אלף שקל; ח"כ שלי יחימוביץ, שזכתה במקום הרביעי, גייסה תרומות בסך של 51 אלף שקל. יחימוביץ הדגישה כי לא תגייס תרומות גבוהות, וכי היא זכתה לתרומות שרובן בנות עשרות עד מאות שקלים בלבד.

יחימוביץ אמרה אתמול כי "ניהלתי קמפיין דל-תקציב שהסתמך רק על תרומות קטנות מהציבור ולא הסכמתי לקבל תרומות מבעלי הון כדי לא לייצור אפילו מראית עין של תלות. לא העסקתי אנשים בשכר אבל מאות מתנדבים תרמו לי מזמנם. אני מניחה שהקמפיין שלי היה שלם יותר לו הייתי משקיעה יותר כסף, אבל זה מחיר אי-התלות באילי ההון וזה מחיר שאני שמחה לשלם".



מתן וילנאי, שזכה במקום החמישי בפריימריז, גייס כ-82 אלף שקל. בין התורמים צבי נטע הבעלים של קבוצת מכשירי תנועה ומודי בן שך מנכ"ל פז לשעבר שתרמו כל אחד עשרת אלפים שקל. אנשי עסקים אחרים העדיפו לתרום לעיתונאי לשעבר דניאל בן סימון שתפס את המקום התשיעי בפריימריז. בן סימון גייס כ-56 אלף שקל. בין התורמים הבולטים: אלי אלעזרא הבעלים של חברת הכשרת הישוב ביטוח עשרת אלפים שקל ופרופ' חיים בן שחר שתרם 1,000 שקל.



לעומת זאת, ח"כ קולט אביטל שנדחקה מהרשימה הצליחה לגייס 18 אלף שקל בלבד. גם ח"כ נדיה חילו שלא תכלל ברשימת העבודה לכנסת, גייסה אמנם תרומות בסכום לא מבוטל של 83 אלף שקל, אך היא החלה את גיוס התרומות כבר באפריל, כלומר שבעה חודשים לפני שהוחלט על הקדמת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully