וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופות הגדולות יציגו בנובמבר תשואה שלילית של 2.2%-2.8%

אתי אפללו

7.12.2008 / 7:09

קופות גמל



>> חודש נובמבר, עם הסיום החיובי, היה חודש דרמטי בתעשיית הגמל, והיא סיימה אותו בתשואה ממוצעת של מינוס 2.5%. איגרות החוב הקונצרניות, שעלו בשבוע האחרון של החודש, אוששו את התעשייה, שבאמצע נובמבר הציגה תשואה שלילית ממוצעת של 5%.

ואולם, מכיוון שהעלייה היתה בסוף החודש, התיק הלא סחיר של הגופים המוסדיים סובל מעיוות בשל מודל השערוך של חברת שערי ריבית, שלא שיקף את כל העלייה באפיקים הקונצרניים. על כן, גופי גמל שמחזיקים בתיק לא סחיר גדול ירשמו תשואה שלילית בשיעור גבוה יותר.



מלבד העלייה באפיקים הקונצרניים, גם העלייה בשחרים שיחקה תפקיד חשוב בתשואות שצפויה להציג תעשיית הגמל בנובמבר.



על פי ההערכות בשוק, מי שנהנה מהתיקון בנובמבר היה בעיקר בית ההשקעות אלטשולר שחם. הקופה הגדולה של אלטשולר שחם, לשם, צפויה לסיים את נובמבר עם תשואה חיובית של 0.5%.



הקופות הגדולות - גדיש (פסגות), תמר (כלל ביטוח) ועוצמה (הראל), צפויות להציג תשואה שלילית של 2.2%-2.8%, כאשר גדיש ותמר יציגו תשואה מעט יותר טובה מזו של עוצמה.



על פי ההערכות בשוק, דש גמל צפויה להציג תשואה שלילית נמוכה יחסית של כ-1.5%, הקופות אסף ועתיד של אקסלנס יציגו תשואה שלילית של כ-2%, ואיפקס גמל תציג תשואה שלילית של כ-2.3%. הקופות שיציגו תשואה שלילית של 3%-4% יהיו תגמולים ופיצויים של אקסלנס, כינרת של פריזמה, קרן השפע ומשתלם א' של ישיר, יהבית של הלמן אלדובי ופרפקט גמל. תשואות שליליות גבוהות של 5%-6% נראה בקופות של פריזמה - חרמון, שיאון וקרן אור, בקופות של אפסילון ובקופת הגמל של אנליסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully