וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק שילם - העיתונאים לקחו

מאת אופיר בר-זהר

7.12.2008 / 7:41

תחקיר ערוץ 10: ארקדי גאידמק שילם ברדיו 99 משכורות גבוהות פי כמה מהמקובל לאנשי תקשורת * אייל ברקוביץ' קיבל 120 אלף שקל לחודש, אופירה אסייג 100 אלף שקל, ורדה רזיאל ז'קונט 82 אלף שקל * התחנה נמכרה לרדיו 103 בספטמבר



>> ארקדי גאידמק, עד לאחרונה בעל השליטה ברדיו 99, שילם לעיתונאים משכורות בגובה עשרות אלפי שקלים בחודש, פי כמה מהמקובל בתחום הרדיו, ובמקרים אחדים עבור שעת שידור אחת ליום או לשבוע - כך עולה מתחקיר של העיתונאי רביב דרוקר, ששודר בסוף השבוע בערוץ 10.



תחנת רדיו 99 נרכשה על ידי גאידמק במאי 2006, ומאז צירף גאידמק לתחנה שורה ארוכה של אנשי תקשורת כמו אורלי וילנאי, גיא מרוז, עמנואל רוזן, לינוי בר גפן, גל גבאי, אראל סגל, ורדה רזיאל ז'קונט, גיא פינס ועוד. ואולם מאז יציאתו של גאידמק מהתחנה ורכישתה על ידי רדיו 103, נדרשים הטאלנטים לקצץ שיעור ניכר משכרם.

לפי המסמך שהגיע לחדשות 10 ונכון לאוקטובר 2008, עלתה התוכנית של וילנאי ומרוז לתחנת הרדיו 100-120 אלף שקל בחודש. מרוז הדגיש בראיון ששודר בתוכנית כי ניתן לו חופש עיתונאי מושלם ובלתי מוגבל.



רוזן עלה לרדיו 99 כ-50 אלף שקל בחודש עבור תוכנית שבועית, ששודרה ביום שישי. על פי הסכם בין רדיו 99 לבין חדשות ערוץ 2, כל כתב של חברת החדשות שעולה לשידור באחת התוכניות ברדיו מקבל כסף מהתחנה שבבעלות גאידמק. הסכומים עומדים על מאות שקלים לכל שידור.



רוזן טען בראיון לערוץ 10 כי לעובדה שגאידמק שילם את שכרו לא היתה השפעה על דרך סיקורו את עסקיו האחרים. מספר התוכניות שהוא משדר עלה באחרונה מארבע בחודש (אחת בכל שישי) לחמש בשבוע. בתגובה להערכות כי שכרו קוצץ, אמר אתמול רוזן בתגובה: "שכרי לא השתנה, תודה על הדאגה הכנה".



כתבת הספורט אופירה אסייג מקבלת על פי חדשות 10 שכר של 100 אלף שקל בחודש עבור תוכנית ספורט יומית שהיא משדרת בתחנת הרדיו. שחקן העבר אייל ברקוביץ', ששותף להגשת תוכנית הספורט עולה לתחנה 120 אלף שקל בחודש. השניים טרם חתמו על חוזה חדש ברדיו 103, ואולם לפי ההערכות הם ייאלצו לרדת בשכרם באופן משמעותי, בשיעור קרוב לשני שלישים מהשכר.



עורך גלובס, חגי גולן, עלה לרדיו 99 על פי המסמך שהגיע לחדשות ערוץ 10, סכום של 50 אלף שקל לחודש, עבור תוכנית כלכלית יומית. לדבריו אין קשר בין הגשת התוכנית לבין הסיקור של גלובס: "גלובס עשה לגאידמק חיים קשים", נאמר בתגובה.



איש הבידור גיא פינס עלה לתחנה 74 אלף שקל לחודש עבור תוכנית תרבות יומית, שהגיש באופן אישי פעם בשבוע. פינס אמר בתגובה כי השכר משולם לחברת ההפקות שבבעלותו. כיום פינס כבר לא מועסק בתחנה.



רזיאל ז'קונט קיבלה שכר בעלות 82 אלף שקל לחודש. רזיאל, שהצהירה בעבר כי שילשה את שכרה בעקבות המעבר מרדיו 103 לרדיו 99, אמרה בתגובתה כי סכום זה כלל גם חוב של התחנה אליה. עם רכישת התחנה על ידי מעסיקיה הקודמים של רזיאל ז'קונט, רדיו 103, היא התבקשה לחזור לשכרה הקודם, וכיום לא מועסקת יותר בתחנה.



גורם שעבד בתחנה ביקר אתמול את הכתבה ששודרה ואמר כי מדובר בשוק חופשי, כי היה רוצה לדעת כמה משתכר דרוקר ושאר אנשי חברת החדשות בערוץ וכי גם שאר אמצעי התקשורת מוחזקים על ידי בעלי ההון. בנוסף, ציין כי בחלק מהמקרים מדובר בעלות הפקת תוכנית הכוללת גם תשלום לעובדים נוספים כמו למשל תחקירנים. רבים מאנשי התקשורת ברדיו 99 מציינים כי מעולם לא נעשתה התערבות בתכנים המשודרים וכי יכלו לבקר את גאידמק בתוכניתם.



בחודשים האחרונים עברה התחנה טלטלות: בסוף יוני החליטה הרשות השנייה כי על גאידמק להיפטר ממניותיו ברדיו בשל העובדה כי הוא מתמודד על ראשות עיריית ירושלים. גאידמק עירער בתחילה, אבל לאחר כחודשיים סיכם על מכירת התחנה לרדיו 103, המוחזקת על ידי אנשי העסקים אלי עזור, דודי ויסמן, אמנון דיק ורשת קלאב הוטל. בתקופה שעד העברת הבעלות הפסיק גאידמק להעביר חלק ניכר מהסכומים שהגיעו לתחנה, כך שלא ניתן היה לשלם מדי חודש את משכורות העובדים.



בנובמבר הוציא רוזן בקשת פירוק נגד התחנה לאחר ששכרו לא שולם. בית המשפט המחוזי בירושלים נעתר לבקשה ומינה את עו"ד יעל זלינגר כמפרקת זמנית. לפי בקשת הפירוק, החברה אינה מממנת את פעילותה מספטמבר האחרון ואינה פורעת החובות המצטברים. בבקשה צוין פירוט היקף החובות של כ.א.ן תקשורת, הנאמדים ב-6.5 מיליון שקל, ונטען כי ההתחייבויות העתידיות של התחנה נאמדות ב-11 מיליון שקל.



כיום מופעלת התחנה על ידי אנשי רדיו 103, והיא צפויה לגשת למכרז מחודש בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully