וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת פז הסיירים תימכר לפז בכ-80 מיליון שקל

מאת אבי בר-אלי

7.12.2008 / 7:53

אשתקד דרשה משפחת ניב 110 מיליון שקל, פז הסכימה על 60 מ' ש'; התחנה השלישית בגודלה בישראל מוכרת כ-2 מיליון ליטר דלק בחודש



>> כשנה וחצי לאחר שהוצעה רשמית למכירה, נמכרה באחרונה תחנת הדלק "פז הסיירים" שבבעלות משפחת ניב לקבוצת פז תמורת סכום המוערך ב-80-70 מיליון שקל. פז הסיירים הממוקמת על כביש 4, סמוך למחלף גהה, פועלת זה כ-40 שנה ונחשבת לתחנה השלישית בארץ בהיקפי מכירות הדלק. בחמש השנים האחרונות הופעלה התחנה בידי פז, ששילמה לבעליה דמי שכירות המוערכים ב-900-800 אלף שקל בחודש.

תחנת פז הסיירים מוכרת מדי חודש בין 1.5-2 מיליון ליטר תזקיקים לכ-60 אלף לקוחות, היקף דומה לזה של תחנת סונול בצומת גלילות, ונמוך ממכירות התחנה הגדולה בארץ של סונול בצומת שילת על כביש 443. שטח התחנה הוא 4-5 דונם בלבד, אולם היא ניצבת במיקום אסטרטגי משום שליוצאים מגוש דן דרומה דרך כביש 4 התחנה היא נקודת תדלוק אחרונה עד מחלף יבנה.



מחלוקות עסקיות בין פז לבעלי התחנה, מנעו עד כה את שדרוגה. משום כך, פוטנציאל ההשבחה של המתחם גדול, אך תלוי בהשלמת הליכי רישוי. לפי הערכות בענף, השקעה בנגישות המתחם, הגדלתו והקמת חנות נוחות, עשויים להגדיל באופן משמעותי את היקף הנהגים הפוקדים את התחנה. זאת, גם על רקע הסבך הביורוקרטי המונע פתיחת תחנת חדשות באזור. עם זאת, תחנת פז הסיירים עלולה להיפגע מפתיחת מחלף חולון-מזרח, שיאפשר כניסה לחולון בגשר העובר מעל התחנה.



עם השלמת העסקה, מוחקת משפחת ניב את מעורבותה בענף הדלק. המשפחה, בראשות האחים דוד ניב ז"ל ואשר חבקין ז"ל, מי שכיהן בעבר כיו"ר ארגון סוכני הדלק, החזיקה בעבר בכ-12 תחנות דלק, שכולן היו קשורות בהסכמי אספקת מוצרי דלק עם פז. לאחר שהלכו ראשי המשפחה לעולמם, עברו המושכות לידי חתנו של ניב, דודי זיו, מבעלי מסעדת קלואליס ברמת גן, שהחל במכירת הבעלות על התחנות, כשפז הסיירים נותרת אחרונה. זו הוצעה לפני כשנה וחצי למכירה בסכום 120-100 מיליון שקל, שהוגדר בענף כ"מופרז". בפז ציינו לפני כשנה כי שווייה המרבי של התחנה מגיע ל-60-50 מיליון שקל. מטעם משפחת ניב ניסו לעניין בעסקה גם את חברות הדלק האחרות, אך אלו נרתעו מהסכומים הגבוהים, ולבסוף היתה זאת פז שסיכמה על העסקה.



מקבוצת פז סירבו להגיב על הדברים. כמו כן לא ניתן היה להשיג את תגובתו של דודי זיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully