וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה מחלק את מניות סימיגון כדיווידנד בעין

מיכאל רוכוורגר

7.12.2008 / 9:40

רגע לפני השלמת הוצאת דלק נדל"ן מקבוצת דלק, חילקו תשובה ושותפיו את מניותיהן בחברה


חברת סמוראי השקעות שבשליטת קבוצת יצחק תשובה (באמצעות גרין הון סיכון), וכן החברות מולדבסקי היי-טק וס.ש.ד.א טכנולוגיות השלימו בסוף השבוע החולף את חלוקת מניותיהן (16%) בחברת סימיגון לבעלי מניותיה.

בעבור תשובה מדובר במהלך שני של חלוקת דיווידנד בעין בתוך כמה חודשים. שכן בימים אלה משלימה קבוצת דלק שבשליטתו את המהלך לחלוקת המניות (כדיווידנד בעין) של חברת דלק נדל"ן (שבעבור דלק היא משקולת על צווארה בשל מינופה הגבוה) לבעלי מניות קבוצת דלק, והפיכתה של דלק נדל"ן לחברה אחות של דלק - שתהיה תחת הבעלות של קבוצת תשובה.

סימיגון נוסדה בשנת 1998 בידי יוצאי חיל האוויר עמי וייצר (המנכ"ל והנשיא הנוכחי של החברה) ורמי וייץ, ומתמחה במתן פתרונות אימון לקהיליות טייסים אזרחיות וצבאיות באמצעות פתרון כולל על מחשב אישי סטנדרטי.

סימיגון השלימה באוקטובר 2006 הנפקה ראשונית של מניותיה לציבור, כשגייסה כ-10 מיליון דולר לפי שווי של כ-62 מיליון דולר (אחרי הכסף) והחלה להיסחר לפי מחיר של 88 פני למניה.

החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2008 בהפסד נקי של כ-2 מיליון דולר במחזור הכנסות של 1.8 מיליון דולר. למרות שבין לקוחותיה נמנות ענקיות התעופה והתעשייה הביטחונית, כמו בוינג, לוקהיד מרטין, רפא"ל והתעשייה האווירית, ולמרות הצפי החיובי לשיפור התוצאות החל ממחצית השנייה של 2008, בשנה האחרונה מניית סימיגון לא הסבה נחת רב למשקיעיה, והיא איבדה מתחילת השנה 90.5%, ונסחרת כיום לפי שווי זעום של 3.3 מיליון דולר.

סמוראי השקעות החלה להשקיע בסימיגון בסוף שנת 1998 לפי שווי חברה של קצת פחות מ-1 מיליון דולר, והגדילה בהדרגה את החזקותיה בחברה. כעת, עם השלמת חלוקת דיווידנד בעין, סמוראי השקעות יוצאת מההשקעה ללא הצפת ערך כלשהי והמניות בסימיגון יוחזקו מעתה על ידי גרין הון סיכון (8.2%), מולדבסקי היי-טק (4.7%) וס.ש.ד.א טכנולוגיות (3.1%). בעלי מניות אחרים של החברה הם התעשייה האווירית (7%), ווייזר (6.9%), המשקיע הפרטי ג'ף בראון (17.6%), קרן ההשקעות שרודר ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully