וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של כרמל אחזקות אישרו ויתור של יותר מ-30% על חוב החברה כלפיהם

יובל מעוז

7.12.2008 / 9:51

בעלי השליטה בחברה יזרימו לחברה 8 מיליון שקל


בישיבת בעלי האג"ח של שנערכה ביום חמישי, אישרו בעלי איגרות החוב את ההסדר שהציעה החברה, הכולל ויתור על חלק מהחוב ודחיית תשלומים. בעלי השליטה בחברה יזרימו לחברה במסגרת ההסכם 8 מיליון שקל, שיתבצעו באמצעות הקצאת מניות.

לכרמל אחזקות, שבשליטת משפחת איתני, יש חוב לבעלי האג"ח בהיקף של כ-63.3 מיליון שקל. לפי ההסדר, כרמל אחזקות תפדה 28.9 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח תמורת 14 מיליון שקל, כלומר תפדה בהנחה של יותר מחצי מערך החוב עבור חלק זה. בכרמל אחזקות התחייבו לא לחלק ב-2009 וב-2010 דיבידנד, וכך לא להוציא מזומן מקופת החברה. בשנתיים שלאחר מכן תוכל החברה לחלק דיווידנד של עד 25% מהרווחים, לאחר תשלום קרן וריבית.

בנוסף, משנה החברה את יחס ההמרה של האג"ח למניות. כיום ניתן להמיר אג"ח בערך של 11 שקל ערך נקוב למניה, ואילו לפי ההסדר ישתנה יחס זה ל-4.85 ערך נקוב למניה. כרמל אחזקות תבצע המרה כפויה של 6.85 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח ל-1.4 מיליון מניות. ההסדר המלא עם כרמל אחזקות מגלם ויתור של יותר מ-30% מהחוב של החברה כלפי מחזיקי האג"ח.

תשלום הקרן והריבית, בסך של כ-15 מיליון שקל - שהיה אמור להיות משולם בסוף דצמבר השנה - בוטל. לאחר ההסדר, יישאר לחברה ערך נקוב של אג"ח של 20.5 מיליון שקל, צמוד למדד.

בעלי האג"ח קיבלו, בתמורה לוויתורים בהסכם, שעבוד של זכויותיה של החברה בשתי שותפויות העוסקות בנדל"ן. מפעילות המופסקת בטורקיה הבטיחה החברה, כי אם זו תניב תמורה בעתיד, 2 מיליון שקל ישמשו כבטוחה לטובת תשלום הקרן והריבית הבאים.

ההסדר דורש אישור של אסיפות בעלי המניות ומחזיקי כתבי האופציה של החברה ואישור בית המשפט. את תהליך ההסדר מלווים עו"ד רונן קנטור ועו"ד גיורא גוטמן, ממשרד עורכי הדין קנטור ושות' וכן עו"ד יצחק אבירם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully