וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות האנרגיה הבריטיות: לא נוריד מחירים בעקבות הירידה במחירי הגז והחשמל

עפרה שלו

7.12.2008 / 9:55

מנכ"ל Eon אמר ל"גרדיאן" כי החברות זקוקות לרווחים כדי לממן פיתוח של טכנולוגיות ירוקות



חברות האנרגיה הבריטיות אמרו כי לא יורידו את המחירים לצרכנים בעקבות הירידה במחירי הגז והחשמל הסיטוני. כך הודה בפני ה"גרדיאן" פול גולבי, מנכ"ל חברת האנרגיה הגדולה Eon. גולבי אמר את הדברים בסופו של שבוע בו צנחו מחירי הנפט לקצת יותר מ-40 דולר לחבית - שפל של 4 שנים. כפי שהממשלה דורשת מהבנקים לאפשר ללווים ליהנות מהורדות הריבית האחרונות של הבנק המרכזי, הן לוחצות על חברות האנרגיה להוזיל את חשבונות החשמל של הצרכנים בעקבות הירידה במחירים הסיטוניים.



שתיים מספקיות האנרגיה הגדולות - RWE Npower הנמצאת בשליטה גרמנית ו-Eon - הודיעו בשבוע שעבר כי יבצעו הפחתות מוגבלות בחשבונות החשמל של הלקוחות שלהן. אך צרכנים המקווים כי צעדים אלה יובילו לירידה משמעותית בחשבונות החשמל צפויים להתאכזב. גולבי אמר ל"אובזרוור" כי התעשייה צריכה להגן על שולי הרווח שלה, על מנת לעמוד ביעדי הטכנולוגיות הירוקות של הממשלה. כך למשל, מתכוונת החברה להשקיע 100 מיליארד ליש"ט בבניית חוות רוח ותחנות כוח.



גולבי אמר כי בעתיד לא יהיה קשר בין המחירים הסיטוניים שהספקים משלמים עבור גז, לבין המחיר שהם גובים מהצרכנים. "אם מחירי הגז הסיטוניים נפלו בשליש, אין זה אומר כי המחירים הקמעוניים יפלו בשיעור דומה".



עם זאת, לפי מה שמראה ההיסטוריה, הקשר פועל דווקא בכיוון ההפוך. בשנה שעברה, חברות האנרגיה העלו את החשבונות בשליש בממוצע, בטענה כי מחירי הגז והחשמל הסיטוניים הוכפלו. מאז הקיץ, המחירים הסיטוניים ירדו אמנם בחזרה לרמה של תחילת השנה, אך חברות האנרגיה לא הגיבו בהורדות מחירים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 40.81 דולר לחבית - רמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2004 - לאחר נפילה של 6.5% או 2.85 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי, צלל מחיר הנפט ב-25% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-18 בינואר 1991, ואשר במהלכו החלה מלחמת המפרץ הראשונה. מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-72% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully